Zapraszamy na konferencje z cyklu “ILUMINACJE” organizowaną przez Koło Naukowe Studentów Psychologii UP “Sensorium”. Trzydniowe wydarzenie poświęcone zostanie percepcji dźwięku w muzyce współczesnej. Szczegółowy program zamieszczamy poniżej.

 

 

Koło Naukowe Studentów Psychologii UP „Sensorium”

Sekcja Psychologii Muzyki i Słuchu „Arpeggio”, Sekcja Neuropsychologiczna,
Katedra Psychologii UP Kraków, 18-20 kwietnia 2017 r.



Wtorek, 18 kwietnia 2017 r.


10:30 – 11:00

Otwarcie Konferencji, dr hab. Krzysztof Mudyń, prof. UP


11:00 – 12:30

Wykład inauguracyjny:

Percepcja muzyki XX i XXI wieku – słuchanie muzyki czy słuchanie dźwięków?

dr hab. Piotr Podlipniak
(Instytut Muzykologii, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu)


Sesja 1: Neuropsychologiczne aspekty percepcji muzyki

12:45 – 13:15 – Neuropsychologiczne aspekty percepcji muzyki, dr Karolina Czernecka (Katedra Psychologii, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
13:15 – 13:45 – Musica humana? Muzyczna percepcja poznawczo-emocjonalnych aktywności własnego mózgu, mgr Beniamin Głuszek, Monika Kozakiewicz (Katedra Psychologii, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
13:45 – 14:15 – Między muzyką a językiem – czy istnieje neuronalne przetwarzanie muzyczno-semantyczne? Kognitywistyka i neuroestetyka o znaczeniu w muzyce, dr Sebastian Stankiewicz (Wydział Sztuki, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
14:15 – 14:45 – Praca nad traumą w polskich salach koncertowych. Historia pewnej kompozycji i jej percepcji, dr Joanna Posłuszna (Instytut Psychologii, UMCS w Lublinie)

15:00 – 16:30
Wykład zamykający I dzień Konferencji:

Gra kompozytora z percepcją odbiorcy na przykładzie twórczości Witolda Lutosławskiego
prof. Anna Zawadzka-Gołosz (Akademia Muzyczna w Krakowie)

16:30 – 16:45
Zamknięcie I dnia Konferencji, Monika Kozakiewicz

17:30 – 20:00
Instalacja „Neuromuzyka” – Beniamin Głuszek (s. 312 UP)



Środa, 19 kwietnia 2017 r.


9:15 – 9:30

Otwarcie II dnia Konferencji, Monika Kozakiewicz

 

Sesja 2: Różnice indywidualne w zakresie preferencji muzycznych

9:30 – 10:00 – Czy choroby psychiczne u artystów-muzyków to mit? Cechy osobowości muzyków a zaburzenia zachowania, Justyna Skowronek (Katedra Psychologii, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
10:00 – 10:30 – Style postrzegania. Doniesienie z badań nad percepcją muzyki, dr Grażyna Draus (Katedra Edukacji Muzycznej, UMFC w Warszawie)
10:30 – 11:00 – „Im dalej w muzykę, tym więcej przyjemności”, czyli o fraktalnej strukturze preferencji muzycznych, mgr Mateusz Migut

 

Sesja 3: Proces percepcji i interpretacji dzieła multimedialnego

11:15 – 11:45 – Prins, Beil, Steen-Andersen. O „płynnej tożsamości” dźwięku w utworach multimedialnych XXI wieku, Karolina Dąbek (Akademia Muzyzna w Krakowie)
11:45 – 12:15 – Między- i metazmysły – percepcja w dobie sztuki multimedialnej, dr Andrzej Mądro (Akademia Muzyczna w Krakowie)
12:15 – 12:45 – Pochwała pasywności i nieokreśloności. Czyli o sposobie słuchania w przypadku muzyki swobodnie improwizowanej, dr Rafał Mazur

 

Sesja 4: Muzyka jako skuteczne narzędzie wpływu

13:00 – 13:30 – Prawo autorskie a proces kształtowania tożsamości muzycznej w Polsce, Mariia Gorbova (Katedra Psychologii, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)
13:30 – 14:00 – Muzyka w służbie „naukowego zarządzania” – od tayloryzmu do audiomarketingu, dr Sylwia Makomaska (Instytut Muzykologii , Uniwersytet Warszawski)
14:00 – 14:30 – „Symfonia miasta”. Pejzaż dźwiękowy miasta w perspektywie muzycznej, dr Robert Losiak (Instytut Muzykologii, Uniwersytet Wrocławski)

 

14:30 – 14:45
zamknięcie Konferencji, Monika Kozakiewicz

15:30 – 19:00
Instalacja „Neuromuzyka” – Beniamin Głuszek (s. 518 UP)

19:00 – 21:00
Koncert muzyki współczesnej (Aula UP)

 

Program koncertu muzyki współczesnej:

Xing Yu – Anti-Romantic Duo for piano and violoncello (2017)* na fortepian i wiolonczelę
Xing Yu – Morskie oko (2017)* na fortepian, wiolonczelę i flet
Leonardo Rizzo – nowy utwór (2017)* na fortepian i keyboard
Paweł Malinowski – nowy utwór (2017)* na elektronikę i wideo
Paweł Siek – I Frantumi del continuo (2015) na klarnet, akordeon i fortepian
Justyna Skowronek – El Abismo de la Mente (2017)* na gitarę klasyczną
Monika Kozakiewicz – Trzy róże (2016)* na fortepian, mezzosopran i bas
Monika Kozakiewicz (we współpracy z Beniaminem Głuszkiem) – Neuroradiacje (2017)* na klarnet, wiolonczelę i EEG

* – prawykonanie


Czwartek, 20 kwietnia 2017 r.

 

10:00 – 16:00

Instalacja „Neuromuzyka” – Beniamin Głuszek (s. 312 UP)

 

 

Komitet organizacyjny konferencji:

Monika Kozakiewicz
Justyna Skowronek
Joanna Lipowska
Anna Golonka
Sara Janas
Opieka merytoryczna: dr Julia Kaleńska-Rodzaj

Napisz komentarz


osiem − 1 =