Autorzy

doktorantka Porównawczych Studiów Cywilizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego, studentka ostatniego roku Zarządzania Kulturą UJ. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską na temat japońskiej kultury alternatywnej, jak również pracę magisterką o widzach Opery Krakowskiej.

rocznik 88, absolwentka krakowskiej muzykologii oraz studentka polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Związana z portalem internetowym poświęconym muzyce klasycznej - PolskaMuza.eu. Miłośniczka kultury skandynawskiej i włoskiej kuchni. Lubi śpiewać, nie tylko włoskie arie.

historyczka sztuki. Wspólnie z Karoliną Kolendą (1982) przygotowała projekty kuratorskie skoncentrowane wokół designu: wystawę Bartosza Muchy "Dizajnmuseum" (F.A.I.T. Kraków, 2006) oraz "Dizajnmuseum II. Oświecenie" (F.A.I.T. Kraków 2007). Przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu historii designu w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego.

ur. 1973, perkusista, muzyk elektroniczny, autor instalacji dźwiękowych, improwizator.

autor tekstów literackich, socjolog, student MISH UW. Publikował w "Cegle" i "Wakacie".

ur. 1991, prozaik. Twórca tekstów artystycznych, naukowych oraz dziennikarskich. Tłumacz współczesnej literatury amerykańskiej. Absolwent komparatystyki, filologii polskiej, dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Obecnie doktorant w Katedrze Teorii Literatury UJ.

ur. 1978 r., lingwistka, mieszka i pracuje w Niemczech, interesuje się wielokulturowością, kulturą współczesną i zagadnieniem postpamięci w literaturze i sztuce

absolwentka Filologii Polskiej z Edytorstwem i Komunikacją Medialną Uniwersytetu Pedagogicznego oraz Studium Dziennikarskiego. Autorka tomików poetyckich „pomiędzy” (2007) i „Pan tu nie leżał” (2012). Otrzymała m.in. Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury, tytuł Honorowego Laureata Międzynarodowego Campusu Artystycznego FAMA, nominację w plebiscycie 7. Nadziei Miasta Krakowa czy literacką przepustkę „Zwierciadła” za dziennik „Z perspektywy domu”.

doktor w Zakładzie Estetyki Instytutu Filozofii UJ, zajmuje się zagadnieniami sztuki najnowszej. Publikuje eseje, teksty krytyczne i tłumaczenia z języka francuskiego.

(ur. 1946) malarz, etnograf, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od 1980 roku, w trakcie swoich wypraw na wieś, zgromadził imponujące prywatne archiwum etnograficzne, zawierające tysiące nagrań audio, video oraz zdjęć z Polski, Ukrainy i Białorusi. Autor filmów-dokumentów „Ostatni wiejscy muzykanci”, „Muzyka żydowska w pamięci wiejskich muzykantów”, „Ukraina. W poszukiwaniu pogańskich obrzędów”, „Muzykanci Gace z Radomskiego” oraz serii krótkich filmów popularyzujących muzykę wiejską (wraz z Moniką Menciną). Autor książek „Ostatni wiejscy muzykanci – ludzie, obyczaje, muzyka”, „Sprzedana muzyka”, „1000 kilometrów muzyki. Warszawa-Kijów” i publikacji w serii „Muzyka Odnaleziona”.

niezależny fotograf, interesuje się Ugadną, Kenią, południowym Sudanem, a także Rwandą.

absolwentka historii sztuki Instytutu Historii Sztuki UJ. Interesuje się przede wszystkim malarstwem przełomu XIX i XX wieku, fotografią oraz sposobami interpretacji obrazu. Współpracuje z Sekcją Edukacji MNK.

absolwentka Instytutu Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się archeologią i historią starożytnego Egiptu. Interesuje się również kulturami Dalekiego Wschodu, zwłaszcza epoki brązu.

ur. w 1974 roku w Bieczu. Grafik i rysownik, także autor tekstów. Studia ukończył na Wydziale Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kilkanaście lat pracował jako redaktor w Wydawnictwie Ossolineum. Obecnie jest rysownikiem polskiej edycji „Le Monde diplomatique”. Rysunki, grafiki i teksty publikuje również w „Albo albo. Problemy kultury i psychologii”, „Gazecie Wyborczej”, „Krytyce Politycznej”, „Lodołamaczu”, „Midraszu”, „Przekroju”, „Ricie Baum” i berlińskim „floppy myriapoda”. Miał kilkanaście wystaw indywidualnych i zbiorowych, na przykład w Klubie Polskich Nieudaczników w Berlinie, w Le Madame w Warszawie, w Falansterze we Wrocławiu oraz na festiwalach sztuki współczesnej Kontrapunkt w Szczecinie i Labirynt we Frankfurcie. Dotychczas wydał pięć książek poetyckich: „Kongo” (Warszawa 2007), „Spaghetti western” (Warszawa 2008), „Osad” (Warszawa 2010), „Liga zwalczania śmierci pozornej” (Wrocław 2012) i „Las idzie” (Warszawa 2012). Mieszka w Nowej Hucie – aktualnie najbardziej zielonej dzielnicy Krakowa.

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Polonistyki, Ośrodek Badań Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej



absolwenta komparatystyki i teatrologii, doktorantka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.

poeta, nowelista, krytyk, eseista, tłumacz. Doktorant na Wydziale Filologii Włoskiej, Literatury Porównawczej i Językoznawstwa oraz student Wydziału Filozoficznego na Uniwersytecie w Bari. Obecnie mieszka w Krakowie, gdzie uczy się języka polskiego i studiuje polską literaturę.

studiuje komparatystykę na krakowskim Uniwersytecie Jagiellońskim, współpracuje z magazynem polecającym książki „Literadar”,  poza literaturą i sztuką interesuje się żeglarstwem oraz tańcem ludowym (członek ZPiT AGH „Krakus”)

doktor habilitowany, z wykształcenia polonista, obecnie zajmuje się głównie antropologią kultury współczesnej (audioantropologia), twórczością Stanisława Lema oraz psychoanalitycznymi kontekstami twórczości literackiej i muzycznej.

urodzona w 1991 roku. Kulturoznawczyni studiująca edytorstwo. Od 2012 roku współtworzy artzin „Ź”. Uzależniona od seriali i dobrych książek. W wolnym czasie pisze do szuflady i robi korekty tekstów. W przyszłości planuje zamieszkać na Grenlandii.

absolwent ASP w Katowicach, kierunek malarstwo; dyplom w pracowni Andrzeja Tobisa. Ex członek grupy Ośmiornica. Bukinista. Mistrz wielkich rzeczy z małym budżetem. Kocha hip-hop jak własną matkę.

absolwentka krytyki literackiej, doktorantka na Wydziale Polonistyki UJ. Zajmuje się literaturą najnowszą, a szczególnie doświadczeniem intymnym/osobistym i literaturą kobiet. Publikowała m.in. w „Wielogłosie” i „Fabulariach” oraz oczywiście w Piśmie kulturalnym „Fragile”.

ukończyła historię sztuki w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego; absolwentka podyplomowych studiów z zakresu Gender-Kulturowej Tożsamości Płci w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwerstytetu Jagiellońskiego. Napisała doktorat o nowoczesnej utopii jedności. Publikowała m.in. w "Kontekstach", "Opcjach", "Exicie", "Biuletynie Historii Sztuki", "Sztuka.pl - Gazecie Antykwarycznej".    

Joanna Chludzińska, rocznik 86, ukończyła polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim i właśnie kończy krakowskie filmoznawstwo. Uwielbia czytać XX-wiecznych klasyków i literaturę austriacką. Kręcą ją małe kinematografie, jak i duże, niezależne kino amerykańskie. Wciąż jest wierna muzycznie wielkim divom jazzowym i peruwiańskiej sopranistce. Po Krakowie porusza się tylko rowerem.

Urodzony w 1953 r. w Krakowie, ukończył studia gry na organach (L. Werner), teorii muzyki i kompozycji (B. Schaeffer) oraz muzyki elektronicznej (J. Patkowski) w krakowskiej Akademii Muzycznej. W 1977 roku założył Muzykę Centrum, od 2000 jest kierownikiem Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest założycielem i współtwórcą wielu zespołów, m.in.: Pociąg Towarowy, CH&K&K, mc2 duo, Kinetic Trio. Pisze muzykę instrumentalną i elektroakustyczną dla radia, filmu i TV, jest autorem instalacji dźwiękowych i wideo, projektów audiowizualnych, przestrzennych i sieciowych. Koncertuje, prowadzi kursy i wykłady na całym świecie. Jest inicjatorem wielu projektów międzynarodowych: m.in. Festiwal Audio Art (1993), Międzynarodowe Warsztaty Muzyki Współczesnej Kraków/Stuttgart (1993), GlobalMix (1998), GPS-Art (2000), Bridges (2003), Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej (2005), Polska Sztuka Dźwiękowa w Chinach (2006). W 2006 otrzymał Nagrodę Honorową ZKP, Nagrodę Ministra Kultury oraz Independent Project Grant fundacji CEC ArtsLink w Nowym Jorku. Od 2008 jest sekretarzem Międzynarodowej Konfederacji Muzyki Elektroakustycznej (CIME/ICEM). W 2011 r. otrzymał tytuł profesora sztuki.

absolwentka filologii chorwackiej i serbskiej na uniwersytecie Adama Mickiewicza. Współpracuje z serwisem muzycznym Muno.pl, „kulturą Miasta” i „Balkanunited”.

teoretyk muzyki, studentka Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Jest członkiem redakcji czasopisma internetowego „Meakultura”, współpracuje z „Ruchem Muzycznym”, publikuje teksty poświęcone głównie muzyce nowej. Interesuje się też krytyką muzyczną.

ur. 1985 r., absolwent wiedzy o teatrze, specjalność dramatologiczna na Uniwersytecie Jagiellońskim, oraz student filologii orientalnej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się tradycjami teatralnymi Indii Południowych.

studentka w Katedrze Historii Sztuki i Kultury Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.Interesuje się malarstwem monumentalnym w XIX i XX wieku, statusem obrazu w sztuce drugiej połowy wieku XX, a także sztuką abstrakcyjną (od początków ruchów awangardy aż po czasy współczesne).    

filozof i gracz komputerowy. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Aktualnie gra w Tekken Tag Tournament 2 i Pro Evolution Soccer 2013 oraz pracuje nad doktoratem o filozofii mediów. Próbuje usystematyzować namysł nad medialną technogenezą podmiotu. Interesuje się światem.

historyk sztuki, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się sztuką pierwszej połowy XX wieku, ze szczególnym uwzględnieniem architektury, grafiki i malarstwa polskiego dwudziestolecia międzywojennego.

rocznik 86. Absolwentka kulturoznawstwa o specjalizacji teatrologicznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W ramach studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach ukończyła kierunek Menedżer Kultury. Na stałe współpracuje z Internetowym Magazynem Teatralnym „Teatralia”. Pracowała w Śląskim Teatrze Lalki i Aktora „Ateneum” w Katowicach.

dr hab., filolog slawista, pracownik naukowy UJ, publicysta, krytyk literacki, tłumacz. Autor książek i esejów poświęconych Chorwacji i krajom byłej Jugosławii, a także problematyce teoretycznej z zakresu semiotyki i kultury. Publikował m.in. w „Tygodniku Powszechnym”, „Herito”, „Znaku”.

ur. 1987 roku, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu (2011), stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009/2010), zainteresowania badawcze: działania performatywne, sztuka video, dokumentacja sztuki współczesnej, edukacja artystyczna. W pracy twórczej posługuje się wieloma mediami.

ur. w 1989 w Gdańsku. Studentka ostatniego roku kulturoznawstwa w Instytucie Kultury Polskiej UW. Autorka „Tajnych Dzienników Gdańskich”.



ur. 1960 r., absolwent warszawskiej anglistyki, zamieszkały w Płocku, eseista, publicysta, tłumacz i poeta, członek Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Pisarzy Polskich, redaktor naczelny magazynu artystyczno-literackiego "Gościniec Sztuki", stały współpracownik "JAZZ FORUM" i "Opcji" (publikował/publikuje też, między innymi, w "NaGłosie", "Literaturze na świecie", "Nowym Nurcie", "Kinie", "Studium", Akancie", "Toposie", "Ruchu Muzycznym" i "Magazynie Muzycznym Jazz"). Jest autorem książki eseistycznej "Rock: problemy, sylwetki, konteksty - szkice z estetyki i socjologii rocka" i siedmiu tomików poezji. Na liście przetłumaczonych przez niego książek znajduje się m.in. opublikowany pod pseudonimem przekład przewodnika płytowego Davida Sinclaira "Rock na CD" wydanego przez "Znak" w 1997 roku.

ur. 1987, doktorantka na Uniwersytecie Śląskim, tłumaczka, dziennikarka, miłośniczka filmu i entuzjastka kultury popularnej. Pasjonuje się filmami komiksowymi, kinem azjatyckim, twórczością Darrena Aronofsky'ego i szeroko pojętą fantastyką.

absolwentka socjologii i filozofii, doktorantka w Zakładzie Badań Kultury Instytutu Socjologii UMK. Badaczka estetyzacji ciała i twórczości Larsa von Triera. Współredaktorka magazynu „Inter-.Literatura-Krytyka-Kultura”. Pisze poezję i prozę. Publikowała na łamach m.in. „Odry”, „Gazety Wyborczej”, „Lampy”, „Wyspy”, „Blizy”, „Wakatu”, „Cegły”, „Śląskiej Strefy Gender”, „PKPzin” oraz w antologii „Młody Toruń poetycki”. Autorka tomiku „gadu gadu”.

absolwentka filologii rosyjskiej i filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim. Doktorantka dr. hab. Wojciecha Owczarskiego z Instytutu Filologii Polskiej UG (Zakład Antropologii kultury i Krytyki Artystycznej). Nauczyciel języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym "Collegium Gedanese". Zainteresowania: filozofia gnozy, twórczość rosyjskich symbolistów, poezja Tadeusza Różewicza.

historyk sztuki, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gościnnie (2010/2011) pracownik naukowy w Instytucie Badawczym Historii Sztuki na Węgierskiej Akademii Nauk w ramach Stypendium Wyszehradzkiego. Obecnie doktoryzuje się w Instytucie Historii Sztuki na Uniwersytecie im. Eötvösa Loránda w Budapeszcie, a tematem jego badań są Holokaust oraz problem pamięci w węgierskiej oraz polskiej sztuce.


absolwentka filologii polskiej oraz kulturoznawstwa (o specjalności teatrologicznej). Recenzuje nowości książkowe, od lat zajmuje się fotografią tradycyjną i otworkową.

poetka, prozaiczka, tłumaczka, krytyczka literacka, doktor nauk humanistycznych, wykłada literaturę amerykańską oraz teorię literatury na wydziale anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Opublikowała między innymi tomy poetyckie: „Listopad nad Narwią”, „Bio”, „Planeta rzeczy zagubionych”, „Tlen”; utwory prozatorskie: „Poranek Marii i inne opowiadania”, „Biała Ofelia”, „Nieważkość”. Jest autorką przekładów poezji Laury Riding i książki „Język przyszłości” (we współpracy z Laurie Anderson). Laureatka nagrody Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek oraz austriackiej nagrody Huberta Burdy. Julia Fiedorczuk jest zaangażowana w popularyzację pojęcia „ekopoetyki”. Należy do stowarzyszenia ASLE (Association for the Study of Literature and the Environment). W 2015 ukazała się jej książka „Cyborg w ogrodzie. Wprowadzenie do ekokrytyki”.



polski trębacz, kompozytor jazzowy i producent muzyczny. Doktor habilitowany sztuk muzycznych i magister nauk prawnych. Jest jednym z najbardziej aktywnych polskich trębaczy jazzowych młodego pokolenia. Ma w swoim dorobku kilkanaście w pełni autorskich płyt, m.in. Lost KeysSolar RingAt Home. Koncertuje ze swoimi zespołami na całym świecie. Wciąż poszukuje nowych form wyrazu. Poza kreowaniem własnego języka muzycznej ekspresji i rozwijaniem palety brzmień Maciej Fortuna eksperymentuje z live electronics i elektronicznym przetwarzaniem dźwięku trąbki. Tworzy i reżyseruje koncerty multimedialne oraz produkcje wideo. Wykłada jako adiunkt w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Prowadzi oficynę wydawniczą Fortuna Music.

w roku akademickim 2012/2013 uzyskała tytuł licencjata na Uniwersytecie Jagiellońskim w Instytucie Bliskiego i Dalekiego Wschodu, na kierunku studia azjatyckie. Dwa lata później na tym samym kierunku obroniła pracę magisterską o stereotypach w komiksach Marvela. W roku 2015 rozpoczęła Wydziałowe Kulturoznawcze Studia Doktoranckie na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie planuje bronić pracy dotyczącej twórczości Lafcadio Hearna. Brała udział w konferencjach Mężczyzny w Japonii, gdzie prezentowała referat Hipermaskulinizacja kontra feminizacji – Wolverine i Daken przez pryzmat Japonii, oraz Współczesna Japonia (1945–2016) z wystąpieniem Sandman. Senni Łowcy Neila Gaimana i Yoshitaki Amano. Słowo i obraz jako konflikt kultur czy pomost pomiędzy nimi. Działa przy sekcji japońskiej DKN-u Uniwersytetu Jagiellońskiego, wraz z którym czynnie angażuje się w propagowanie wiedzy na temat Japonii.

absolwentka specjalizacji filmowej Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu; studiowała historię na Uniwersytecie Wrocławskim. Uwielbia czeskie filmy, czesko-kanadyjski hokej, amerykańską literaturę i muzykę poza wszelkimi narodowościowymi ograniczeniami.

obronił pracę doktorską na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie jest pracownikiem Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz badaczem w The Max Planck Institute for the Study of Societies. Jego zainteresowania badawcze dotyczą marketingu muzyki, ekonomii kultury oraz ekonomii własności intelektualnej. Prowadzi naukowego bloga poświęconego zagadnieniom z zakresu zarządzania kulturą dostępnego pod adresem http://pga.blox.pl.

muzyk, animator, członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej, organizator cyklu spotkań ze sztuką dźwięku Muzykoterapia.

student filologii polskiej (spec. komunikacja społeczna) krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. Uzależniony od internetu muzyk-amator, fotografujący od czasu do czasu opuszczone miejsca. Interesuje się progresywną muzyką metalową, fotografią architektury oraz aktu.

filolog polski i rosyjski, doktorantka na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie.

absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Aktualnie kończy filozofię. Pasjonuje się kinem włoskim i radzieckim. Jej największą miłością pozostaje jednak Kotek.



absolwentka teatrologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktorantka w Zakładzie Filozofii Kultury na Wydziale Filozoficznym UJ. Jej zainteresowania obejmują sztukę współczesną, filozofię egzystencjalną, studia postkolonialne, feministyczne i gender.

jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Od 1998 roku zajmuje się pisaniem muzyki na różne obsady oraz muzyki dla teatrów dramatycznych i lalkowych (około 25 spektakli). Czynnie zajmuje się improwizacją i interpretacją muzyki współczesnej. Występował jako solista z takimi zespołami jak: de Ereprijs, Kwartet Śląski, Orkiestra Aukso, Filharmonia Podlaska, Filharmonia Szczecińska. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzyki Współczesnej w Darmstadt, gdzie prezentował swoje autorskie techniki wykonawcze na klarnecie basowym. Jest twórcą instalacji, tekstów teoretycznych na temat autorskich teorii, audycji radiowych oraz filmów undergroundowych. Od 2002 roku współtworzy zespół "Kwartludium" specjalizujący się w wykonywaniu muzyki współczesnej. Od 2008 roku pracuje nad poszerzaniem możliwości brzmieniowych klarnetu basowego, inspirując się beatboxem i współpracując z jednym z najlepszych polskich beatboxerów, Patrykiem "Tik Takiem" Matelą.

ur. 1990. Doktorantka w Katedrze Teorii Literatury na Wydziale Polonistyki UJ, absolwentka polonistyki-komparatystyki. Publikowała m.in. w „Ruchu Literackim”, „Poznańskich Studiach Polonistycznych” i „Masce”. Współpracowała z portalem Xiegarnia.pl i Wydawnictwem ZNAK. Stypendystka Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Interesuje się polską i anglojęzyczną poezją współczesną (szczególnie awangardową), literaturą eksperymentalną, najnowszymi teoriami literatury oraz sztuką interpretacji.

doktorant Uniwersytetu Jagiellońskiego na Wydziale Polonistyki, specjalizacja teatrologia. Interesuje się operą i teatrem muzycznym.

muzykolog i antropolog kultury, asystent w Instytucie Muzykologii UW.

dziennikarz muzyczny. W centrum jego zainteresowań znajduje się jazz i muzyka improwizowana. Prowadzi cykliczne audycje w Programie II Polskiego Radia ("Czas na Jazz” i "Rozmowy improwizowane”), jego audycja "Improwizator" (we współ. z Januszem Jabłońskim) została nominowana do nagrody Prix Italia w 2011 roku. Publikował m.in. w serwisach "Diapazon", "Independent", "Kultura Enter", "Jazzarium" oraz w pismach "Glissando", "Twój Blues", "Jazz Forum". Jest stałym felietonistą poświęconego muzyce klasycznej miesięcznika "Muzyka w Mieście".

doktorantka literaturoznawstwa na Wydziale Polonistyki UJ, absolwentka filologii polskiej i historii sztuki,  dyrektor generalna Ogólnopolskiego Festiwalu Ścieżkami Pisarzy. Miasto jako przestrzeń twórców. Badaczka cracovianów. Obecnie kończy pisać monografię dawnego Domu Związku Literatów Polskich, który mieścił się w Krakowie przy ul. Krupniczej 22. Pracuje także nad rozprawą doktorską dotyczącą obecności Wawelu w literaturze, sztuce i kulturze przełomu XIX i XX wieku. Pokątnie zajmuje się prozą Michała Witkowskiego.

prawnik, historyk sztuki. Ukończył studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2010-2015 doktorant na Wydziale Historycznym UAM. Obecnie finalizuje pracę doktorską, pisaną pod kierownictwem prof. Mariusza Bryla, poświęconą retoryce wizualnej plakatów propagandowych I wojny światowej.

doktorantka językoznawstwa UJ. Absolwentka komparastyki i oraz nauczania języka polskiego jako obcego. Mieszka w Urugwaju i zajmuje się odkrywaniem Ameryki Południowej.

ur. 1982. Z wykształcenia polonistka oraz anglistka, doktor w Instytucie Nauk o Literaturze Polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Autorka wielu publikacji z kręgu literaturoznawstwa, uczestniczka sesji ogólnopolskich i międzynarodowych. Zainteresowana szczególnie współczesną poezja polską, sztuką"abject art"oraz literaturą brytyjską i amerykańską.

dr hab. w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się filozofią kultury, transhumanizmem, filozofią postkolonialną. Prywatnie wielbicielka kotów i dużych ilości kawy. handerekjoanna.wordpress.com

pracuje w katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych UJ. Opublikowała m.in. "Obecność T.S. Eliota w literaturze polskiej" (2003), "Gorliwość tłumacza". "Przekład poetycki w dziele Czesława Miłosza" (2013) oraz antologię "Współczesne teorie przekładu" (2009, wraz z Piotrem Bukowskim). Redaktor naczelna czasopisma naukowego „Przekładaniec”. Tłumaczy literaturę języka angielskiego, m.in. dzieła Virginii Woolf, Josepha Conrada i Seamusa Heaneya.

etnograf, doktor nauk humanistycznych UJ, autor "Odnaleźć nasze prawdziwe ścieżki" poświęconych Oneidom oraz Delawarom, a także "Nowa Wola po prostu", będącej rezultatem projektu fotograficznego z dziećmi we wsi na Podlasiu oraz w rezerwacie indiańskim w Kanadzie; współredaktor kwartalnika "Tawacin", poświęconego Indianom Ameryki Północnej.

mieszka w Berlinie, polska artystka i teoretyk sztuki. Dyplom w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu, na Podyplomowym Studium Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, na Podyplomowych Studiach Uniwersytetu Sztuki w Berlinie (UdK). Zajmuje się interkulturalnym przekazywaniem zjawisk w sztuce współczesnej, procesami zacierania i przekraczania granic pomiędzy sztukami pięknymi, muzyką, video i tekstem. Autorka książki wydanej w języku niemieckim "Wywiady artystyczne jako metoda przekazywania sztuki". Realizuje projekty artystyczne w przestrzeniach publicznych, uprawia rysunek, rzeźbę, performace, interakcję, video.

urodzona w 1987 r.. Doktorantka kulturoznawstwa. Artykuły, szkice, recenzje publikowała m.in. w „Kwartalniku Filmowym”, „Arkadii”, „Toposie”, dwutygodniku.com oraz pracach zbiorowych. Autorka książki poetyckiej „Sporysz” (WBPiCAK, 2015).

historyczka i krytyczka sztuki. Zajmuje się współczesnym muzealnictwem, kuratorstwem, historią sztuki nowoczesnej i współczesnej, sztuką amerykańską. Od 1971 roku pracuje w Zakładzie Sztuki Nowoczesnej Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie w 1981 roku uzyskała stopień doktora (rozprawa: „Spadkobiercy Duchampa? Negacja sztuki w amerykańskim środowisku artystycznym"), a w 2003 roku stopień naukowy doktora habilitowanego (rozprawa: „Minimalizm w sztukach wizualnych"). Członkini AICA, do 2009 roku członkini Zarządu Polskiej Sekcji AICA.

artysta i naukowiec. Projektant instalacji interaktywnych dynamicznie łączących świat fizyczny z wirtualnym. Razem z Mateuszem Michałkiem tworzą AIORAI SYSTEMS, który poszerza możliwości rzeźby i komunikacji wizualnej o nowe technologie komunikacyjne takie jak prywatne sieci bezprzewodowe i łączność radiowa. Doktorant na ASP w Krakowie na Wydziale Intermediów. Stypendysta Ministerstwa Kultury Narodowej. Miłośnik deskorolki, kawy i rapu.

ekonomista, zajmuje się rynkiem sztuki współczesnej oraz społecznym i rynkowym kontekstem funkcjonowania sztuki, adiunkt na wydziale Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie.

ur. 1978 r., dziennikarz muzyczny i "inżynier" dźwięku. Pierwszy magnetofon: Wilga, druga klasa szkoły podstawowej. Pierwszy odtwarzacz CD: prezent na dwudzieste urodziny. Pierwsze kupione nagranie: kaseta "...And Justice For All" Metalliki.

absolwentka historii sztuki oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na UJ. Autorka pracy doktorskiej z zakresu muzeologii Europy Środkowej. Prowadzi badania z zakresu studiów muzealnych, dziedzictwa kulturowego i komunikacji w kulturze. W 2015 roku ukazała się jej książka Czas muzeów w Europie Środkowej. Muzea i centra sztuki współczesnej (1989–2014). Członkini ICOM i AICA. Redaktorka lokalna akademickiego czasopisma z zakresu historii sztuki „RIHA Journal”. Pracuje w Międzynarodowym Centrum Kultury oraz w Katedrze Dziedzictwa Europejskiego w Instytucie Europeistyki UJ. W celu popularyzacji muzeów, jakie odwiedza podczas podróży, założyła blog www.museumsadvisor.com.

studentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje się badaniami performatywnymi, socjologią przedmiotów i muzyką współczesną.

z wykształcenia jest prawnikiem i historykiem, ukończył Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, obecnie doktoryzuje się na Wydziale Historycznym UJ. Od ponad dziesięciu lat zajmuje się także fotografią: brał udział w wielu wystawach w kraju i za granicą, uczestnik i laureat konkursów fotograficznych o różnorodnej tematyce. Interesują go: historia rozumiana jako nieustający upływ czasu i formy rejestrowania tego zjawiska oraz szeroko pojęta literatura. Pisze, recenzuje, współtworzy audycję radiową o książkach i prowadzi fotobloga pod adresem http://youth86.flog.pl/.

ur. 1994, studentka polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje się literaturą XX wieku, literaturą dziecięcą oraz kulturą współczesną.

malarz, współzałożyciel grupy Luxus, prowadzi pracownię na wrocławskiej ASP i jest kuratorem wystaw we wrocławskiej galerii BWA.

historyczka sztuki, krytyczka, wykładowczyni na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.

doktorantka literaturoznawstwa na Wydziale Polonistyki UJ. Zajmuje się literaturą współczesną, a w szczególności życiem gatunków literackich.



doktorant literaturoznawstwa w Katedrze Teorii i Antropologii Kultury KUL, redaktor pisma "Dworzec Wschodni"

ur. 1992, student filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim.

ur. 1991. Redaktorka magazynu „M/I” i serwisu Screenagers. Publikowała na łamach „Res Publiki Nowej”, Muzykoteki Szkolnej i Dwutygodnika. Współpracowała z Lineout.pl, Niezalem Codziennym, „Glissandem”, Polskim Radiem, Orange Music i Studenckim Radiem Żak. Współtwórczyni zina artystycznego Rwa. Studiuje w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW.

doktorantka w Instytucie Archeologii UJ. Zajmuje się neolitem w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. skarbów. Interesuje się również problematyka antropogenezy człowieka.



antropolożka społeczna i literaturoznawczyni (w zakresie antropologii literatury). Doktorantka w Zakładzie Antropologii Społecznej Instytutu Socjologii oraz na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwentka: Podyplomowych Studiów z Zakresu Gender (2007) w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego, Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego (2007), Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego (2007) oraz Filologii Polskiej (specjalności komparatystycznej) Uniwersytetu Jagiellońskiego (2006). Autorka monografii: Mitologie twarzy. Cyprian Norwid i Stanisław Wyspiański – próba komparatystyki mitu (2007), Od rytuału do mitu? Teatr Śmierci Tadeusza Kantora jako fakt antropologiczny (2011) i Gry w kulturę: gry w mit. Mitografia jako lektura (2012) oraz współautorka monografii: Writing Life. Suffering as a Poetic Strategy of Emily Dickinson (2011), a także twórczyni koncepcji merytorycznej i współredaktorka monografii Kultura i rozpacz. Analizy ekspresji rozpaczy w tekstach kultury (2009), współredaktorka Rocznika Mitoznawczego. Studiów Międzywydziałowej Grupy Badań nad Mitem (2006, 2008). Opublikowała książki literackie: Biały ptak (2003), Kobiety mistrza (2006), Znaki życia (2008), Pisać rzęsą poemat (2009), Nie jestem poetką (2009), AnKa. Sennik byłej poetki (2010), Imbiry (2010) oraz Listy do skały (2011). W roku 2012 Anna Kapusta uzyskała tytuł laureatki stypednium START Fundacji na rzecz Nauki Polskiej w dziedzinie literaturoznawstwa.

doktor antropologii kulturowej, absolwentka historii i historii sztuki. Interesuje się kulturą materialną, a zwłaszcza historią ubioru i mody, strojami regionalnymi oraz odzieżą etniczną. Fascynuje ją język niderlandzki, a także historia, sztuka i etnografia Holandii. Prywatnie jest kolekcjonerką lalek w strojach historycznych i ludowych.

ur. 1973, dr hab. nauk społecznych w zakresie socjologii, absolwent socjologii oraz filozofii na Uniwersytecie Śląskim, od 2001 roku pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Nauk o Edukacji na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ w Cieszynie. Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Interesuje się socjologią religii (zwłaszcza problematyką sekularyzacji), socjologią duchowości, socjologią wiedzy oraz szeroko rozumianą problematyką kultury współczesnej.

ur. 1979 w Krakowie; doktor historii, redaktorka anglojęzycznego portalu http://livinggallery.info, w latach 2011-2014 sekretarz redakcji pisma „Sztuka i Dokumentacja”. Autorka tekstów o sztuce. Od 2004 roku niezależna kuratorka i organizatorka wydarzeń artystycznych, w szczególności festiwali performance. W latach 2014-2016 dyrektorka Galerii Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu, obecnie dyrektorka Mediateki Akademii Sztuki w Szczecinie.

absolwentka filozofii i kulturoznawstwa (Uniwersytet Śląski w Katowicach).

poetka, redaktorka, animatorka kultury. Zawodowo związana z warszawskimi instytucjami kultury – zarówno publicznymi, jak i trzeciego sektora. Zdarzało jej się również bywać scenarzystką i recenzentką literacką. Współtworzyła płytę Czarny war zespołu Pochwalone. W roku 2000 debiutowała książką poetycką, w 2012 wydała same, same, nominowane do Wrocławskiej Nagrody Literackiej SILESIUS w kategorii Książka Roku. Mieszka w Warszawie.

doktor w Instytucie Socjologii UJ, autor książki "Erotyzm ponowoczesny", kiedyś wokalista zespołów Shimmy i Helsinki, pracuje jako reżyser teatralny i dramaturg, współzałożyciel kolektywu artystycznego Harakiri Farmers, która spektaklem "Keret" wygrał konkurs Nowe Sytuacje podczas festiwalu Malta 2008.

ur. 1992, studentka krytyki literackiej na Uniwersytecie Jagiellońskim, redaktorka miesięcznika „Znak” i internetowego czasopisma naukowego „Polisemia”.

ur. 1991. Redaktor portalu www.jagiellonski24.pl, współpracownik serwisu www.madreksiazki.org i kwartalnika „Pressje”. Interesuje się antropogenezą oraz pierwotnymi formami sztuki.

(ur. 1990), absolwentka filologii polskiej, aktualnie studiuje filologię serbską i chorwacką na Uniwersytecie Wrocławskim.

doktor nauk o sztuce. Obecnie uczy w SUNY Geneseo, gdzie prowadzi kurs dotyczący relacji pomiędzy jedzeniem a sztuką i kulturą współczesną. To również tematyka książki, nad którą właśnie pracuje.  Jest autorką publikacji Doświadczenie sztuki, sztuka życia. Wymiary estetyki pragmatycznej (2008), współredaktorką Między estetyzacją a emancypacją. Praktyki artystyczne w przestrzeni publicznej (2010) oraz Between Literature and Somaesthetics: On Richard Shusterman's Pragmatism (2012). Prowadziła badania w John F. Kennedy Institute w Berlinie, w Norwegii w The Wittgenstein Archives at the University of Bergen (WAB) i w Nowym Jorku na Columbii (East Central European Center). Z równie wielką pasją jak pracą naukową zajmuje się gotowaniem.

badaczka literatury, tłumaczka poezji, amerykanistka. Zajmuje się kontrkulturą lat 60., fantastyką naukową oraz zagadnieniem intertekstualności. Obecnie doktorantka Wydziału Polonistyki UJ oraz publicystka, redaktorka oraz szefowa działu korekty magazynu ogólnofantastycznego „Smokopolitan”.

ur. 1982 r., historyczka sztuki, anglistka. Doktorantka w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się sztukę i literaturą współczesną, szczególnie brytyjską.

absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Napisała pracę magisterską poświęconą postaci wampira w kinie i telewizji. Od kilku lat częściej lub rzadziej współpracuje z kilkoma portalami filmowymi. Członkini DKF-u Filmoznawcy UJ. Korektorka w portalu 16mm.

ur. w 1982 roku, niezależna kuratorka i krytyczka sztuki, wykładowca UAP i UAM w Poznaniu, kuratorka wystaw Galerii ON w Poznaniu.

ur. 1985, doktorantka w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, absolwentka filozofii, krytyczka literacka, publikowała między innymi w”Dwutygodniku", "artPapierze", "Pograniczach", "Zadrze". Interesuje się sztuką współczesną i teorią queer. Mieszka w Olsztynie, tańczy techno i ogląda filmy.

doktor, literaturoznawca, tłumacz, krytyk, poeta. Wykładowca na Wydziale Filologicznym oraz na Wydziale Polonistyki UJ, gdzie prowadzi zajęcia z teorii i antropologii literatury, literatury awangardowej, a także współczesnej kultury Francji i Rumunii. Redaktor trzech monografii naukowych; ostatnio L’Auteur, le personnage, le lecteur dans les lettres d’expression française (wraz z M. Chrobak i W. Rapakiem, Kraków 2014). Zajmuje się literaturą eksperymentalną i (neo)awangardową, poezją francuską, rumuńską i polską, filmem, sztukami plastycznymi, kulturą Europy Środkowej oraz zagadnieniami przekładu.

absolwentka kulturoznawstwa UJ i studentka zarządzania kulturą UJ. Interesuje się kulturą współczesną, obecnie ze szczególnym uwzględnieniem badań nad YouTube.



literaturoznawca i kulturoznawca, kończy doktorat w zakresie antropologii w Instytucie Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego. Pieczeniem ciast i cukiernictwem interesuje się od strony praktycznej, jak i teoretycznej.

absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Gdańskim. Obecnie studentka zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim. Redaktorka kulturalnego portalu Oblicza Kultury.

doktor habilitowany, pracownik Katedry Ameryki Łacińskiej w Instytucie Amerykanistyki i Studiów Polonijnych UJ. Kierownik wielu wypraw badawczych na teren Ameryki Południowej, jeden z pierwszych polskich badaczy tego regionu. Były ambasador RP w Wenezueli, konsul honorowy Peru w Krakowie.

doktorantka  w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się analizą komiksów z perspektywy filozofii kultury. Wraz z promotorką organizuje corocznie konferencję „Kultura wykluczenia?” oraz „Filozofia technologii”.

absolwentka dramatologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doktor Uniwersytetu Jagiellońskiego na specjalności teatrologicznej. Zajmuje się wybranymi zagadnieniami polskiego teatru muzyczności. Próby łączenia chrześcijańskiej teologii z wybranymi zjawiskami polskiego teatru realizuje w ramach projektu "Liturgia Najniższej Rangi Teatru Miłości i Śmierci Tadeusza Kantora". Publikowała w "Teatrze" i "Nietakcie".

ur. w 1989, krytyk literacki i poeta, autor książki „Wideopoezja. Szkice” (Katowice 2014), redaktor miesięcznika „Opcje 1.1”. Teksty publikował w papierowych i internetowych periodykach.

absolwent Wydziału Malarstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Obecnie studiuje w Glasgow School of Art w Szkocji. Laureat nagrody Santander Universidades za wszechstronną działalność artystyczną oraz stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytutu Adama Mickiewicza i Prezydenta Miasta  Katowice.

literaturoznawczyni, magister filologii polskiej Uniwersytetu Łódzkiego, obecnie doktorantka w Katedrze Literatury i Tradycji Romantyzmu UŁ. Zajmuje się przejawami literaturyzacji w narracjach oralnych, antropologią słowa, historią mówioną oraz mikrohistorią. Szczególnie interesuje się literaturą i historią II wojny światowej – holokaustem i ludobójstwem na Kresach Wschodnich.



krytyczka i historyczka sztuki, feministka, kuratorka wystaw sztuki najnowszej i projektów edukacyjnych, redaktorka pisma kulturalnego „Fragile”, prezeska Stowarzyszenia Fragile, członkini Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA.

absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej, obecnie jeszcze student etnologii na Uniwersytecie Łódzkim. Uwielbia książki Olgi Tokarczuk i jak bieguni wierzy, że zło ma największą moc, gdy człowiek stanie w miejscu. Dlatego podróżuje, nawet bardzo blisko.

doktor nauk humanistycznych, wyróżniona Stypendium Twórczym Miasta Krakowa (2006), Stypendium Grazelli (2006), Stypendium MKiDN (2012). Autorka tomów poetyckich „Otwarta na 77 stronie” (2006) i „Tropy” (2009), Granica Lasu (2013). Mieszka w Krakowie. Fotografuje i pracuje naukowo (interesuje się relacjami pomiędzy literaturą i sztukami wizualnymi).

studiowała na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego (Wiedza o teatrze). Redaktorka działu "Teatr" na portalu e-splot.

absolwentka filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi filmy z rekinami (najlepiej trójgłowymi lub latającymi) i innymi kuriozalnymi monstrami. Wstawia przecinki we właściwe miejsca i robi wszystko, żeby ludzie chcieli kupować książki.

socjolog, krytyk muzyczny i organizator wydarzeń muzycznych, m.in.: "plain.music", "Zakrzywienia Igły", "Playback-Play", "The Song Is You"; współpracował z festiwalem "Ad Libitum". Jest autorem programu wykładów "Weksacje. Muzyka nowa i nie-nowa w XX wieku" w CSW w Toruniu. Prowadzi autorskie audycje w Programie II Polskiego Radia, wykłada na Uniwersytecie Warszawskim. Publikował m.in. w pismach: "Glissando", "Res Publica", "Kultura Współczesna", "Skug".



ur. 1983, absolwentka historii sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego, krytyczka, kuratorka Galerii Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach.

ukończył kierunek Kulturoznawstwo: Cywilizacje Starożytne Świata na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wśród jego zainteresowań naukowych znajduje się problematyka kultur prekolumbijskich w Ameryce. Interesuje się epoką kamienia, ewolucją człowieka i zagadnieniem pierwszej kolonizacji Nowego Świata. Mieszka i pracuje w Warszawie.

doktorantka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego; stypendystka programu Indeks Start2Star Fundacji Lesława A. Pagi; prywatnie i naukowo miłośniczka seriali telewizyjnych nowej generacji.

absolwentka filmoznawstwa i amerykanistyki, prelegentka filmowa, autorka bloga „Orbitowanie bez cukru”. Obecnie pracuje nad doktoratem o kinie amerykańskim po 11 września.

dr hab. prof. UW, ur. 1972, krytyk kultury i literaturoznawca o orientacji komparatystycznej; wykładowca na Wydziale „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego, koordynatorka Komisji Humanistyki Transdyscyplinarnej. Poszukuje nowych paradygmatów w humanistyce, związanych m.in. z takimi pojęciami, jak kondycja transkulturowa i transkolonialność, poświęcając dużo uwagi kulturom pozaeuropejskim. Rozwija też inspiracje topologii matematycznej, zmierzając w stronę teorii skupionej wokół takich problemów, jak pustka, brak, nieobecność, potencjalność i emergencja w literaturze i sztuce.



doktorantka literaturoznawstwa na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Przygotowuje rozprawę doktorską na temat wybranych aspektów etycznych w poezji współczesnej. Publikowała m. in. w „Chimerze”, „Zeszytach Poetyckich”. Współpracuje z „Podlaskim Kwartalnikiem Literackim”, Fundacją Wisławy Szymborskiej oraz internetową redakcją Noir Cafẻ.

urodzona w 1975 roku w Łodzi artystka multimedialna. Absolwentka łódzkiej ASP i łódzkiej „Filmówki”. Zajmuje się instalacją, sztuką wideo, fotografią oraz rzeźbą. Strona artystki: www.izabelamaciejewska.art.pl.

autorka jest doktorantką w Zakładzie Historii i Teorii Teatru Instytutu Sztuki PAN w Warszawie. Zajmuje się głównie obecnością dramatu skandynawskiego i anglosaskiego w Polsce oraz rolą przekładu w teatrze.

absolwentka historii sztuki i teatrologii. Zainteresowana fotografią i sztuką współczesną.

absolwent filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego oraz gender studies na Uniwersytecie Warszawskim. Współredaktor czasopisma naukowego poświęconego studiom queer, InterAliów (www.interalia.org.pl). Obecnie jest doktorantem Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich SWPS w zakresie kulturoznawstwa; w dysertacji bada perspektywy radykalnej polityki na styku studiów queer i studiów postanarchistycznych. Jego zainteresowania obejmują studia kulturowe, gender oraz queer studies, feminizm, filozofię polityczną, współczesne teorie krytyczne, antropologię kultury, antropogeografię oraz ruchy społeczne. Jest członkiem stowarzyszenia Młodzi Socjaliści. Współprowadzi filozoficzno-aktywistyczny blog "Hodowla Idei" (www.hodowlaidei.blogspot.com).

doktorantka Katedry Kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego. Interesuje się nowomedialnym odbiorem seriali telewizyjnych typu post-soap, figurą antybohatera w amerykańskiej popkulturze oraz socnostalgiczną recepcją polskich seriali okresu PRL-u. W 2014 roku ukazała się redagowana przez nią książka „Władcy torrentów. Wokół angażującego modelu telewizji”.



absolwentka dramatologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Główne pola jej zainteresowań to teatr, dramat, performance art i fotografia.

historyk sztuki i kulturoznawca, doktorant w Zakładzie Estetyki i Antropologii Przestrzeni Instytutu Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego. Interesuje się myślą markiza de Sade oraz etyką posthumanizmu. Uczestnik międzynarodowego seminarium „Human/Inhuman/Posthuman” prowadzonego przez Rosi Braidotti na Uniwersytecie w Utrechcie.

asystent w Instytucie Badań Literackich PAN. Literaturoznawca, socjolog, tłumacz.  Stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej i Komisji Fulbrighta. Publikował teksty i przekłady m.in. w „Tekstach Drugich”, „Pamiętniku Literackim”, „LiteRacjach” oraz w polsko- i angielskojęzycznych tomach zbiorowych. Autor rozprawy doktorskiej poświęconej życiu literackiemu w Internecie. Interesuje się komunikacją literacką, nowymi mediami, piśmiennictwem multimedialnym oraz związkami technologii z kulturą.

dziennikarka niezależna, pisze na temat sztuk wizualnych. Zajmuje się fotografią i grafiką. Zainteresowana sztuką współczesną, perspektywą feministyczną i gender w kulturze. Miłośniczka zwierząt, natury i Mazur (skąd pochodzi).

muzyk, filozof. Gra na akustycznej gitarze basowej, głównym polem jego zainteresowań jest swobodna improwizacja, kolektywna i solowa w muzyce współczesnej. Doktorant w Zakładzie Filozofii Kultury na Wydziale Filozoficznym UJ. W pracy badawczej zajmuje się rekonstrukcją daoistycznych podstaw filozoficznych strategii działania stosowanych w praktyce artystycznej kręgu wenren – konfucjańskich filozofów-urzędników. Główne zainteresowania filozoficzne: estetyka, estetyka ewolucyjna, filozofia dźwięku.

studentka krytyki literackiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje się literaturą XX i XXI wieku, powieściami graficznymi oraz reportażem. Czule zerka w stronę religioznawstwa.

doktorantka w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego. Przygotowuje pracę doktorską pt. Afirmacja codzienności w sztuce Young British Artists, poświęconą fascynującej dekadzie w sztuce brytyjskiej, jaką były lata 90. XX wieku. Jako historyk sztuki interesuje się także śladami sztuki dawnej w sztuce współczesnej.

ur. 1990. Absolwentka kulturoznawstwa ze specjalnością zarządzanie kulturą oraz ochrony dóbr kultury. Obecnie studentka studiów uzupełniających magisterskich na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie z zakresu historii sztuki ze specjalizacją: kuratorstwo sztuki współczesnej . Po godzinach fotografka i malarka, nieustannie zafascynowana każdym aspektem kultury.



urodzony w 1966 roku Warszawiak, członek Związku Autorów i Kompozytorów (ZAKR). Autor felietonów, opowiadań, recenzji teatralnych, filmowych książkowych opublikowanych w rozmaitych pismach o charakterze kulturalnym, jak na przykład: „Twórczość”, „Kresy”, „Borussia”, „Topos”, „Akcent”, „Odra”, „Opcje”, „FA-ART.”, „Tygiel Kultury”. Nakładem wydawnictwa Goneta ukazał się zbiór jego wierszy dla dzieci pt. Wierszyki z dreszczykiem. Autor pięćdziesięciu polskich tekstów do słów barda francuskiej pieśni Georgesa Brassensa.

rocznik 1991. Studentka krytyki literackiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Zainteresowania: literatura współczesna, cyberprzestrzeń i badania performatywne. We „Fragile” zajmuje się administrowaniem stroną internetową, trochę dystrybucją, trochę promocją, dba o wizerunek pisma w mediach społecznościowych, tworzy też tzw. content numerów papierowych, czyli po prostu pisze teksty.

adiunkt w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego (Katedra Mediów Audiowizualnych). Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na teorii mediów w perspektywie kulturoznawczej, studiach genderowych, antropologii audiowizualności, nowych zjawiskach w kulturze współczesnej, przemianach związanych z procesami globalizacyjnymi. Aktualne tematy badań własnych: analiza przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji (przestrzeń hybrydowa, locative media), praktyki dyskursywne Internetu drugiej generacji (folksonomia i architektura informacji). Anna Nacher prowadzi także zajęcia na Podyplomowych Studiach z Zakresu Gender przy IszA UJ.



pracuje na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na stanowisku adiunkta. Wykładane przedmioty: pedagogika, metodyka edukacji artystycznej, metodyka warsztatów twórczych oraz w ramach arteterapii: dzieło sztuki jako element terapii, wizualne kształtowanie relacji interpersonalnych. Autorka programu historii sztuki dla edukacji wczesnoszkolnej oraz zestawu ćwiczeń dla dzieci w zakresie identyfikacji kulturowej. Członek Zarządu Polskiego Komitetu Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania przez Sztukę InSEA oraz członek Forum-Kraków.



doktorantka w Katedrze Dramatu, Teatru i Widowisk Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej, wiedzy o teatrze oraz mediów interaktywnych i widowisk. Jej zainteresowania badawcze związane są z post- i transhumanistycznymi przekształceniami kategorii humanitas oraz współczesnymi koncepcjami technologicznie produkowanej nieśmiertelności. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego w dziedzinie kultury.

absolwentka MISH UJ, doktorantka na Wydziale Historycznym UJ. Współpracuje z krakowską Gazetą Wyborczą i korporacją Ha!Art.

doktorantka w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. W swoich badaniach zajmuje się współczesną fotografią. Redaktor naczelna Internetowego Magazynu „Teatralia”. Organizatorka ogólnopolskich konferencji naukowych poświęconych fotografii: „Niewinne oko nie istnieje” (2015) oraz „Zakłócone spojrzenie. Prawo do patrzenia i fotografia” (2016).

ur. 1985, studiowała historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje się współczesną sztuką chińską, nowymi mediami oraz sztuka kobiecą. Z zamiłowania podróżniczka. Autorka tekstów do katalogów.

socjolog i rosjoznawca. Wykłada w Katedrze Porównawczych Studiów Cywilizacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesują ją związki wojny i kultury, zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym.

ur. 1977 r., absolwent filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego, pisarz. Pisze gęstą prozę z twardymi bohaterami ("Złe Wybrzeża" 1999, "Szeroki, głęboki, wymalować wszystko" 2002, "Wigilijne psy" 2005, "Horror show" 2006). Za powieść "Tracę ciepło" (2007) otrzymał nagrodę Krakowska Książka Miesiąca.

ur. 1980 r., poeta, krytyk literacki. Ukończył filologię na Uniwersytecie Warszawskim,. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie literatury. Laureat wielu nagród literackich. Redaktor "Zeszytów Poetyckich". Wydał tom wierszy "Mumu humu" (Zielona Sowa, Kraków 2006). Publikował w czasopismach takich, jak "Gazeta Wyborcza", "Twórczość", "Odra", "Kresy", "Akcent", "Tygodnik Powszechny", "Topos", "Wakat" czy "Studium". Tłumaczony na język angielski i szwedzki. Mieszka i pracuje w Warszawie. Więcej na stronie: www.marcinorlinski.pl.

student filologii polskiej, antropologiczno-kulturowej na UJ oraz młodszy copywriter. Zainteresowany literackim futuryzmem pasjonat branży reklamowej i nowych mediów.

doktor w Instytucie Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się archeologią i historią kultur indiańskich Ameryki Północnej. Interesuje się także społecznymi i ekonomicznymi problemami współczesnych Indian.

od kilkunastu lat copywriter, od kilku dyrektor kreatywny w agencji Goahead. Współautor kilkudziesięciu kampanii reklamowych. Teatrolog. Publikował recenzje książek i spektakli, relacje z festiwali, szkice o dramatach. Autor haiku. Zdobywca jednej z głównych nagród w konkursie Haiku dla Warszawy (2009).

ur. 1992, absolwentka kulturoznawstwa na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Urodził się 10. kwietnia 1932 r. w Czerniowcach. W 1947 przyjechał z Rumunii do Polski. Uczęszczał do Gimnazjum Snycerskiego w Cieplicach, do Państwowego Liceum Technik Plastycznych w Zakopanem oraz do Państwowego Liceum Ogólnokształcącego dla Pracu­jących w Jeleniej Górze, gdzie w 1952 r. zdał maturę. Studia na Wydziale Rzeźby ASP w Krakowie, w pracowni prof. Xawerego Dunikowskiego, ukończył dyplomem w 1958 r. W 1996 r. obronił doktorat na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Zajmuje się rzeźbą, kolażem, grafiką, rysunkiem satyrycznym i artystycznym, sztuką akcji; publicystyką kulturalną, teorią i krytyką sztuki, metodologią kształtowania przestrzeni społecznej oraz teorią postrzegania środowiska. W latach 1979 - 2001 wykładał na Wydzia­łach Design i Architektury Fachhochschule w Münster (RFN).

ur. 1988, doktorantka na Wydziale Polonistyki UJ. Interesuje się problemem reprezentacji traumy pozagładowej i estetyzacją śmierci. Nie stroni od popkultury.

doktorantka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Publikowała w magazynie „Maska” i „Zagadnieniach Rodzajów Literackich”. Jako recenzentka współpracowała z „Kwartalnikiem Literacko-Artystycznym Arterie" i "Tyglem Kultury".

ur. 1988, absolwentka dziennikarstwa, studentka V roku filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie studiuje na Middlesex University w Londynie w ramach programu Erasmus. Uwielbia popkulturę i kino gatunkowe. Uważa, że „2001: Odyseja kosmiczna” jest najlepszym filmem w historii kina.

ur. 1981, doktor nauk humanistycznych, nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół nr 3 im. Marii Dąbrowskiej w Puławach. Jego zainteresowania badawcze obejmują literaturę drugiej połowy XIX wieku; zagadnienia dotyczące genologii fantastyki, takie jak: utopia, science fiction i fantasy w piśmiennictwie polskim oraz anglojęzycznym XIX–XXI wieku; współczesną kulturę popularną, animal studies oraz gender studies. Autor artykułów w tomach: Peregrynacje do źródeł. Twórczość pisarzy Lubelszczyzny (2006, 2010, 2012), Między literaturą a medycyną (2007, 2008, 2010, 2011), Fantastyka XIX–XX wieku. Granice i pogranicza (2007), Fantastyka XIX–XXI wieku. Kanon i obrzeża (2013).

studiowała Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (kierunki wiodące: filozofia i historia sztuki). Zajmuje się zagadnieniami współczesnej architektury i sztuki.

polonista orientalista, judaista, tłumacz i nauczyciel akademicki. Zakochany w kulturze indyjskiej i żydowskiej. Swą miłością od wielu lat zaraża wszystkich wokół, pisząc (głównie na temat tradycji mistycznych Orientu), prowadząc wykłady (o teatrze, religii, cywilizacji indyjskiej), organizując warsztaty (języka jidysz, kuchni koszernej) i wyprawy na subkontynent indyjski w miejsca sobie tylko znane.

adiunkt w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowany współczesną literaturą polską i anglojęzyczną, teorią literatury oraz przekładem literackim.

Poeta, krytyk, prozaik, doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa UJ. Opublikował Oddział Otwarty (Wrocław 2008), Odpoczynek po niczym (Kraków 2011), Tarnowskie baśnie i mity (Kraków 2012), Na oścież (Warszawa 2014). Publikował swoje szkice i wiersze m.in w "Akcencie", "Twórczości", "Zeszytach Literackich", "Arcanach", "Dekadzie Literackiej", "Nowej Dekadzie Krakowskiej", "Fragile", "Odrze" oraz "Ha!arcie". Stypendysta Prezydenta Miasta Krakowa za osiągnięcia w dziedzinie literatury w roku 2012. Obecnie członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich oraz uczestnik grantu uczelnianego "Obrazy Boga w literaturze polskiej".



krytyk, tłumacz i producent e-literatury. Autor chapbooka "Michael Joyce. Polski pisarz". Współredaktor książki "Literatura i nowe media" oraz chapbooka "Hyper(de)Scription. On video poems of Katarzyna Giełżyńska" (wraz z Piotrem Mareckim). Założyciel pisma „Techsty”, redaktor „Ha!artu”. Członek Electronic Literature Organization oraz Association of Computing Machinery. Mieszka w Londynie.

absolwentka edytorstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, redaktor, pisze o teatrze i sztuce współczesnej; współpracowała m.in. z "Zeszytami Literackimi".



ukraińska krytyczka literacka, poetka, dziennikarka. Członkini Narodowego Związku Dziennikarzy Ukrainy (2013) i Towarzystwa Naukowego Szewczenki (2013), doktorantka w Katedrze Teorii Literatury i Literatury Porównawczej Lwowskiego Uniwersytetu Narodowego im. Iwana Franki. Pisze pracę na temat ukraińskiej poezji eksperymentalnej końca XX i początku XXI wieku. Obecnie odbywa staż naukowy w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych UJ. Pisze pracę naukową pt. „Eksperymentalizm jako kierunek kulturowo-artystyczny końca XX - początku XXI wieku”. Autorka książki poetyckiej „W stronę słońca” (2006) oraz książki krytycznej „Co będzie jutro?” (2013). Moderatorka licznych akcji literackich. Interesuje się teorią literatury, poezjografią, dziennikarstwem, krytyką literacką, postmodernizmem i awangardą, poezją eksperymentalną, sztuką współczesną, performatyką oraz kulturą nowych mediów. Urodzona w Tarnopolu; obecnie mieszka w Krakowie.

robiła Doktoranckie Interdyscyplinarne Studia w Instytucie Rosji i Europy Wschodniej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się rosyjską literaturą współczesną, filmem i dziennikarstwem.

rocznik 1976. Od 2008 roku pisze i wydaje poezję i felietony. W lipcu 2009 ukazał się jej debiutancki arkusz poetycki "Globalne Zadymy" na łamach "Fragile", a w marcu 2010 tomik poezji "Transmisje NA ŻYWO". Absolwentka Wydziału Humanistycznego Akademii Pedagogicznej w Krakowie na kierunkach: historia i dziennikarstwo. Współpracowała z Polską Agencją Prasową (2000) oraz z redakcją Faktów TVN (1999). Pisuje dla portali Interia, Stacja Kultura, ViaPoland. Należy do Koła Młodych przy SPP w Krakowie.

artystka dźwiękowa, wizualna, performerka. W swoich działaniach koncentruje się wokół możliwości eksploracji, większej świadomości oraz redukcji hałasu w przestrzeni miejskiej. Poprzez instalacje bada motywy pamięci i zapominania, rozwoju, rozpadu i transformacji. Występowała lub wystawiała w kraju i za granicą, m.in. w Londynie, Berlinie, Aarhus, Graz czy Kalkucie. W 2013 roku była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Nardowego. Obecnie studiuje dźwięk na UdK w Berlinie.

arabistka, adiunkt w Katedrze Porównawczych Studiów Cywilizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalizuje się w zakresie klasycznego świata islamu, a zwłaszcza struktury klasycznego społeczeństwa i wybranych aspektów życia codziennego w tradycyjnym mieście, autorka książki "Żebracy, włóczędzy i oszuści na arabsko-muzułmańskim Wschodzie X-XIV wieku".

absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (literatura porównawcza), współpracuje z prasą, fotografuje. Podróże to nie tylko jej pasja, ale i praca.

absolwent krakowskiego filmoznawstwa, doktorant nauk o sztuce na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ oraz pilny student języka japońskiego. Współredaktor książki „Kinomitografia nowego milenium” i autor kilku artykułów poświęconych kinu japońskiemu. Sekretarz redakcji czasopisma „EKRANy”.

technik, plastyk i etnolog, doktorantka w Katedrze Porównawczych Studiów Cywilizacji UJ. Zafascynowana Japonią - bada tradycje wojenne Kraju Kwitnącej Wiśni i doskonali się w sztuce władania bronią. Wolne  chwile spędza na motocyklu i na górskich wędrówkach.

ur. 1984 r. w Warszawie. Absolwent filologii polskiej UKSW oraz Szkoły Kina. Dziennikarstwa filmowego w Collegium Civitas. Współtwórca portalu filmnews.com.pl, współprowadzący audycję DEKOMPRESOR/KINO, recenzent internetowego dwutygodnika kulturalnego „ArtPapier”. Publikował również na portalu O.pl oraz w czasopismach "FILM" i "KINO". Oddany fan The National, Arcade Fire i Nicka Cave'a oraz fabularnych gier video.

ur. 1987, absolwent filmoznawstwa, doktorant na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ.

rocznik 1979, absolwentka kulturoznawstwa o specjalizacji teatrologicznej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Na co dzień zajmuje się produkcją teatralną oraz prowadzeniem wortalu "Teatralia" (www.teatralia.com.pl). Interesuje się wszelkimi aspektami przestrzenności i wizualności. Od zajmowania się tylko i wyłącznie teatrem odciągają ją wciąż inne pasje, takie jak film, antropologia kultury oraz tęsknota do nauk ścisłych.

ur. 1970 r. Profesor w dziedzinie kultury cyfrowej, pracuje na Wydziale Studiów Lingwistycznych, Literackich i Estetycznych na Uniwersytecie w Bergen w Norwegii. Uzyskał doktorat z literatury angielskiej i komparatystyki na Uniwersytecie w Cincinnati w 2002 r. Był liderem projektu ELMCIP (Electronic Literature as a Model of Creativity and Innovation in Practice) – kolaboratywnego projektu badawczego, realizowanego w latach 2010-2013 przy wsparciu konsorcjum HERA (Humanities in the European Research Area). Autor lub współautor różnych dzieł zaliczanych do literatury elektronicznej i innych projektów wykorzystujących media cyfrowe, na przykład The Unknown, Kind of Blue, Implementation, Toxi*City, Hearts and Minds: The Interrogations Project i innych. Jego prace pojawiały się w wersji elektronicznej, były także wystawiane w takich miejscach jak Beall Center for Art + Technology w Irvine, Slought Foundation w Filadelfii czy Krannert Art Museum w Champaign. Był współzałożycielem i pierwszym dyrektorem wykonawczym Electronic Literature Organization (ELO), działającej non-profit.

(1978), nauczyciel języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym Zakonu Pijarów, doktor literaturoznawstwa, niedoszły pracownik naukowy, były redaktor kilku sieciowych przestrzeni Biura Literackiego. Autor – między innymi – książki o Aleksandrze Wacie oraz dwóch wampirycznych (czyli niedoumarłych) miejsc w internecie: bloga Bartleby de Angola oraz publikowanego w biBLiotece cyklu tekstów Wieża Kurremkarmerruka.

ur. w 1976 r. w Rybniku, żyje, pisze, oczekuje na tom Dar Meneli w WBPiCAK w Poznaniu, mieszka w Krakowie; nikt na razie ze środowiska literackiego o niego nie musi się martwić, nawet Szczepan Kopyt.

ur. 1986 r., studiował Politologię i Administrację UP w Krakowie. Pasjonat muzyki, literatury, fotografii i socjologii. Współpracował z krakowskim radiem "Alfa" i "Antyradio" oraz serwisami internetowymi dotyczącymi mediów.

absolwentka filologii polskiej i kulturoznawstwa. Przygotowuje w Instytucie Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach rozprawę doktorską poświęconą twórczości Stefana Grabińskiego. Zajmuje się kulturą popularną, horrorem, antropologią ciała i filmem.

polonistka, kulturoznawczyni, muzyk. Interesuje się szeroko pojętą kulturą współczesną, a zwłaszcza literaturą polską po 1989 roku, filozofią kultury i feminizmem muzułmańskim. Pracuje jako nauczycielka gry na gitarze, udziela się w krakowskich organizacjach NGO i pisze publikacje.

publicysta muzyczny, stały współpracownik pisma „Lizard”; publikował m.in. w „Twoim Bluesie”, „Akancie" i „Midraszu”.

magister, edukator Błękitnej Szkoły przy Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, Hel.

ur. 1982, filolog polski, interesuje się literaturą współczesną i teatrem. Jest reżyserem Teatru ParsProToto.

historyk i krytyk sztuki, kurator. Interesuje się sztuką 2. połowy XX wieku, w szczególności lat 70-tych i współczesną.

ur. w 1986 roku w Sosnowcu, absolwentka polonistyki Uniwersytetu Śląskiego, doktorantka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Teoretycznie i praktycznie zgłębia dziedzinę twórczego pisania i struktury scenariusza filmowego. Prezes Stowarzyszenia Studium Literacko-Artystycznego i absolwentka SLA.

studiował historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Niezależny kurator, współpracuje z Fundacją Sztuki Wschód oraz korporacją art world.

ur. 1978. Miłośniczka filmów dokumentalnych od czasów studiów filmoznawczych w Krakowie i pierwszego zetknięcia z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Obecnie urzędniczka w Warszawie. Współprowadzi klub kolacyjny The Gustators. Najlepiej czuje się w kinie. Lubi długie spacery i grube książki.

absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu; obecnie studentka kulturoznawstwa.

absolwent kulturoznawstwa (specjalność filmoznawstwo), doktorant na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Główne zainteresowania: kino polskie, rola dźwięku w filmie oraz muzyka.

doktor nauk humanistycznych, literaturoznawczyni i kulturoznawczyni. Studiuje na Wydziale Grafiki i Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zajmuje się teorią procesu twórczego, antropologią twórczości, koncepcjami podmiotowości w literaturze nowoczesnej. Przygotowuje książkę poświęconą pisarstwu Tadeusza Kantora. Wiceprzewodnicząca Stowarzyszenia Literackiego im. K.K. Baczyńskiego. Podróżuje, żeby móc pisać; pisze, żeby widzieć. Publikowała między innymi w „Arteriach", „Fragile", „Blizie", „Zagadnieniach Rodzajów Literackich", „Czytaniu Literatury" oraz w tomach zbiorowych.

absolwentka rosjoznawstwa i psychologii, doktorantka w Instytucie Rosji i Europy Wschodniej na Uniwersytecie Jagiellońskim.

krakowianka urodzona w samym sercu lat dziewięćdziesiątych; studentka Tekstów Kultury na Wydziale Polonistyki UJ. W wolnych chwilach zwiedza i bada miasta.

adiunkt w Pracowni Poetyki Historycznej IBL PAN, wykładowca na Wydziale Polonistyki UJ oraz MISH UJ, gdzie prowadzi kurs "Polish Gay Literature and Social Change". Autor książki "Tadeusza Micińskiego podróż do Hiszpanii" (2005). Stypendysta MENiS, Fundacji im. Estreicherów, Prezydenta M. Krakowa, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, MKiDN, a także laureat nagrody NCK. Przygotowuje rozprawę habilitacyjną na temat polskiej prozy homotekstualnej po 1989 roku.

(ur. 1982), historyczka i filozofka.

studentka Wiedzy o Teatrze Uniwersytetu Jagiellońskiego, recenzentka teatralna. Interesuje się teoriami nienormatywnych ekspresji płciowych i seksualnych, szczególnie w postaci queer studies. Szuka granic teatru dramatycznego, ostatecznie popadając w performatykę.

dziennikarz i krytyk filmowy, zastępca kierownika działu kultury w "Dzienniku Polskim", współpracownik Onet.pl i Portalu Filmowego, redaktor magazynu "Magnes Miasta". Dziecko pokolenia Quentina Tarantino, zakochany w kinie, które wywołuje moralny niepokój bez mówienia wprost wielkimi literami. Entuzjasta komiksu i streetartu (członek Małopolskiego Studia Komiksu), który ciągle ma ochotę wziąć do ręki kamerę i być jak Thierry Guetta.

absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktorant w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego, redaktor działu Film we "Fragile".

absolwent filologii angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalizuje się w przekładzie. Dyplom wywalczył pracą magisterską o tłumaczeniu filmów animowanych.

doktorantka na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Zajmuje się teorią literatury, ze szczególnym uwzględnieniem kulturowej teorii płci, również w ujęciu dydaktycznym. Członkini grupy krytyczno-literackiej HiKryTe, działającej przy ŚOK w Krakowie.

magister kulturoznawstwa, estetyk; studentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Śląskim oraz Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim; stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego; szczególne miejsce wśród jej zainteresowań zajmuje wstręt w estetyce i sztuce współczesnej.

absolwent studiów filmoznawczych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swoją pracę magisterską poświęcił tematowi filmowych adaptacji powieści graficznych.

żywa legenda polskiej muzyki awangardowej, współzałożyciel grup Atman i Projekt Karpaty Magiczne. Z wykształcenia leśnik i specjalista ds. ochrony przyrody w dyrekcji Popradzkiego Parku Krajobrazowego (Beskid Sądecki). Współwłaściciel Galerii „Stary Dom” w Nowym Sączu, gdzie zgromadzone są instrumenty etniczne oraz dokumentacje podróży i sesji nagraniowych. Współautor książek "Ucho jaka", "Spisz. Od Pienin po Paj" oraz "Słowacja. Karpackie serce Europy".

student zarządzania kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się malarstwem romantycznym, net artem i muzeologią. Twórca projektu „reprodukcja".

historyk sztuki, menedżerka kultury, autorka publikacji poświęconych sztuce i kulturze, m.in. dla WP.pl, Obieg/Artmix i magazynu „Gentleman”, kuratorka polskiej ekspozycji na biennale sztuki Jeune Création Européenne. Studiowała historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim i na University of Cambridge w Wielkiej Brytanii. Jej zainteresowania to związki sztuki z polityką i społeczeństwem w systemach totalitarnych, czemu poświęciła swoją pracę magisterską (Awangarda w służbie systemów totalitarnych. Fotomontaż radziecki i niemiecki w latach 1925-1939). Ten temat, zamiłowanie do podróży oraz przypadkowe spotkanie w górach Swanetii (Gruzja) stały się kanwą jej pierwszej książki Chłopak z pianinem. Jej rodzina pochodzi ze Lwowa.

ur. 1986. Doktorant Uniwersytetu Gdańskiego. Publikował między innymi w „Masce”, „Studiach Kulturoznawczych”, „Blizie”. Współpracuje z kwartalnikiem muzycznym „M/I” oraz czasopismem schulzologicznym „Schulz/Forum”. Prowadzi bloga płytowego Fight!Suzan. Autor książki „Jak pisać o muzyce?” (Wydawnictwo w Podwórku, Gdańsk 2015).

student II roku SUM w Instytucie Archeologii UJ. Interesuje się kulturami archeologicznymi Starego i Nowego Świata oraz najnowszymi technologiami w archeologii, głównie nieinwazyjnymi metodami badań archeologicznych.

ur. 1982, absolwentka filozofii i teologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Poetka, publikuje na łamach "Nowej Okolicy Poetów". Członkini Stowarzyszenia Muzycznego Śląski Jazz Club w Gliwicach. Fotografuje. Prowadzi blog Galeria Sanatorium pod Klepsydrą (www.sanatorium-pod-klepsydra.blog.onet.pl).

absolwentka MISHu na Uniwersytecie Jagiellońskim i filmoznawstwa na tejże uczelni. Obecnie próbuje swoich sił w zmaganiach z doktoratem, zajmując się kinowym wizerunkiem prostytutki. Uprawia subiektywną historię kina, pisze recenzje, festiwalowe relacje, wywiady z przedstawicielami świata filmowego.

ur. 1991, pochodzi z gór, mieszka w Krakowie. Publikuje w prasie i internecie. Jeszcze studiuje, ale już bez przekonania.

pracownik Zakładu Archeologii Średniowiecza i Czasów Nowożytnych w Instytucie Archeologii UJ, zajmuje się archeologią i historią średniowiecza.

religioznawca, adiunkt w Katedrze Porównawczych Studiów Cywilizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się antropologią kultury, teorią religii, tradycją jogi indyjskiej oraz wszelkimi formami współczesnej duchowości. Autorka książki Joga droga do transcendencji.

magister filozofii, filologii polskiej i kulturoznawstwa, doktoranta w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych Wydziału Polonistyki UJ. Autorka książki "Jedna przyroda czy przyrody alternatywne? O pojmowaniu i obrazach przyrody w polskiej poezji" oraz artykułów publikowanych m.in. w "Tekstach Drugich" i "Przeglądzie Kulturoznawczym".

ur. 1985. Artystka, kuratorka, autorka tekstów. Ukończyła ASP we Wrocławiu na Wydziale Malarstwa i Rzeźby (dyplom 2009). Szczególnie interesują ją aspekty związane z mitologizacją kultury. Bada funkcję i znaczenie patosu w sztuce, religii i sporcie. Od kilku lat zgłębia analitykę jungowską, która pomaga jej w eksplorowaniu obszarów najsilniejszych determinantów oddziaływających na sferę fizyczną i biologiczną człowieka. www.dytagowska.pl

ur. 1953 r., od połowy lat siedemdziesiątych uprawia sztukę performance i intermedia; profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, współzałożyciel i kierownik Katedry Intermediów, gdzie prowadzi Pracownię Sztuki Performance.

dziennikarka i recenzentka filmowa. Współpracowała z festiwalami T - mobile Nowe Horyzonty, American Film Festival, Off Plus Camera i Plus Camerimage. Absolwentka filmoznawstwa i wiedzy o mediach na Uniwersytecie Łódzkim (praca magisterska "Wywrotowe kino Todda Solondza. Krytyczny wymiar twórczości reżysera na tle kanonów i tradycji amerykańskiego kina popularnego i telewizji"). Ukończyła także Wiedzę o Kulturze na Uniwersytecie Warszawskim oraz kurs filmowy na New York Film Academy.

historyczka sztuki i malarka, interesuje się głównie problematyką abstrakcji w przeróżnych jej odsłonach oraz wybranymi nurtami współczesnego malarstwa.

interesują go rozmaite aspekty i formy dźwięku, pisze dla serwisów Nowamuzyka.pl, Diapazon.pl, Emd.pl/wiki, publikował w "Glissandzie" i "Jazz Forum", prowadzi blog nausznie.blogspot.com.

politolog i filozof kultury (absolwent UJ); dziennikarz i altowiolista, wydawca i redaktor książek z dziedziny nauk społecznych; wieloletni redaktor naczelny miesięcznika społeczno-kulturalnego "Słowo i Myśl"; współpracuje z czasopismami oraz wieloma instytucjami kultury w Polsce i za granicą.

(ur. 1989) tłumacz, eseista, poeta, redaktor. Doktorant na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Współpracuje z serwisami taniecpolska.pl oraz Opcje 1:1. Były redaktor niedoczytania.pl (2009–2011). Przygotował wybór wierszy Adama Wiedemanna Domy schadzek (2012). Publikuje w ogólnopolskich czasopismach literackich. Mieszka w Krakowie.



(1987) tłumacz i badacz literatury węgierskiej, absolwent filologii polskiej i węgierskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz kursu tłumaczeń literackich Instytutu im. Balassiego w Budapeszcie, doktorant na Wydziale Filologicznym UJ. Publikował m.in. w „Akancie”, „Inter-”, „Kresach”, „Ruchu Literackim” i „Tekstualiach”. Członek ławy przysięgłych w spektaklu PanoDrámy W służbie sprawiedliwości.

doktor nauk o Ziemi, geoarcheolog, nauczyciel akademicki, pracownik Instytutu Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego zainteresowania badawcze ogniskują się wokół możliwości zastosowań metod przyrodniczych w archeologii. Specjalizuje się w badaniach prehistorii i mitologii Ameryki Południowej. Autor książek - "Minerał jako lek - pomiędzy starożytnością a współczesnością" i "Skarby Akademii Górniczo-Hutniczej. Minerały, skamieniałości, skały".

teatrolożka i kulturoznawczyni. Adiunkt w Katedrze Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego.

ur. w 1984 roku, absolwentka polonistyki i filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktorantka na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Autorka pracy doktorskiej "Slasher: transformacje podgatunku w kinie amerykańskim". Współzałożycielka i redaktorka czasopisma o tematyce audiowizualnej "EKRANy". Wykładowczyni w krakowskiej szkole filmowej Akademia Multi Art oraz w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ.

ur. 1993, studentka krytyki literackiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Szczególnie zainteresowana wpływem matematyki na literaturę.



absolwentka teatrologii w Katedrze Teatru i Dramatu na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, obecnie doktorantka w tej samej jednostce oraz słuchaczka Podyplomowego Studium Muzeologicznego w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ. Autorka artykułów na temat historii włoskiego rytuału tarantyzmu oraz jego recepcji w czasach współczesnych. Przygotowuje interdyscyplinarną rozprawę doktorską dotyczącą fenomenu rytuału tarantystycznego w kontekście performatyki, antropologii kulturowej oraz metodologii feministycznej. Miłośniczka kultury południa Włoch i salentyńskiej pizzichi.  

dziennikarka, pisarka, pisząca po polsku i po francusku autorka Paroles degélées, reportaży o Litwie w Wydawnictwie Calmann-Lévy, i My, Żydzi z Polski rozmów ze współczesnymi Żydami w wydawnictwie Czarna Owca. Relacje z jej improwizacji z Madagaskaru drukowała „Gazeta Wyborcza”, a z Odessy „Le Monde Diplomatique”.

ur. 1988, doktorantka na Wydziale Polonistyki UJ i studentka zarządzania kulturą. Była wiceprzewodnicząca Koła Naukowego Gender Studies UJ. Zajmuje się polską powieścią okresu międzypowstaniowego w perspektywie rewizji romantycznej, XIX-wiecznymi koncepcjami podmiotowości i kategorią brandu w ujęciu kulturoznawczym. Publikowała w pismach "dwutygodnik.com", "uniGENDER" i "e-splot".

ur. 1975 r., doktor nauk humanistycznych, (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2006). Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (2000). Wykłada na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Autorka książki "Net art" (Kraków 2008).

kulturoznawca, publicysta, prozaik. Stały współpracownik magazynu „Kultura Enter” wydawanego przez Warsztaty Kultury w Lublinie. Opowiadania i reportaże o współczesnym Izraelu publikował w czasopismach „Odra”, „Pogranicza” i „Akcent”. Jako animator kultury współpracował z Ośrodkiem Brama Grodzka „Teatr-NN” w Lublinie, Gminą Wyznaniową Żydowską w Warszawie, Beit Polska i Dyskusyjnym Klubem Filmowym „16”. W Instytucie Kultury UJ przygotowuje pracę magisterską na temat reprezentacji tożsamości żydowskiej w najnowszym kinie izraelskim.

magister filologii angielskiej, obecnie doktorantka w Instytucie Kultur i Literatur Anglojęzycznych Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się zjawiskami ludycznymi, transgresją i sztuką współczesną ze szczególnym uwzględnieniem malarstwa.

studiowała socjologię i kulturoznawstwo latynoamerykańskie na UJ, mieszka w Krakowie. Czyta, słucha, ogląda, pisze, jeździ na rowerze.

ur. 1990, absolwentka komparatystyki literackiej oraz kulturoznawstwa, doktorantka w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.

student krytyki literackiej i filmoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, założyciel krakowskiego DKF-​u Magazyn Kultury, bada obraz przedwojnia w kinie PRL-​u i obraz PRL-​u we współczesnym kinie polskim; miłośnik kina rodzimego i brytyjskiego indie rocka.



pracuje na Wydziale Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechniki Krakowskiej oraz w Instytucie Fizyki Jądrowej im. H. Niewodniczańskiego Polskiej Akademii Nauk.  Zajmuje się zjawiskami falowymi w układach niskowymiarowych, prowadzi zajęcia dydaktyczne m.in. z fizyki i fizjologii dźwięku.

ur. 1990. Kulturoznawca, absolwent Uniwersytetu Opolskiego. Jego zainteresowania naukowe obejmują interdyscyplinarne relacje pomiędzy mediami, bioart, problematykę tożsamości graczy i szeroko rozumianą kulturę gier komputerowych.

doktorant na Wydziale Polonistyki UJ, gdzie przygotowuje rozprawę doktorską pt.: Księga istot osobliwych. Cykl wiedźmiński Andrzeja Sapkowskiego. Zajmuje się współczesną literaturą polską oraz twórczością Christophera Marlowe’a. Publikował m.in. w „Ruchu Literackim”.

radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w problematyce postępowania egzekucyjnego. Jego pozazawodowe zainteresowania koncentrują się wokół nauk przyrodniczych i prehistorii. Jest melomanem, a także miłośnikiem literatury i malarstwa.