Redakcja
KONTAKT
ZESPÓŁ REDAKCYJNY:
Anna Gregorczyk – redaktor naczelna
anna.kosciuszko@fragile.net.pl
Tomasz Gregorczyk – muzyka
tomasz.gregorczyk@fragile.net.pl
Miłosz Markiewicz – literatura, teatr
milosz.markiewicz@fragile.net.pl
Rafał Mazur – filozofia
rafal.mazur@fragile.net.pl
Agnieszka Tes – sztuka
a.tes@poczta.fm
O NAS:
Anna Gregorczyk – redaktor naczelna, założycielka „Fragile”. Koordynatorka autorskiego projektu Transpoetica, redaktorka publikacji poetyckich i literackich, Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Fragile, specjalista ds. wydawnictw w Bibliotece Kraków.
Tomasz Gregorczyk – dziennikarz muzyczny, od 2008 roku współpracuje z Programem 2 Polskiego Radia („Rozmowy improwizowane”, „Czas na Jazz”). Stały współpracownik miesięcznika „Muzyka w Mieście”, redaktor działu muzycznego kulturalnego „Fragile”. Publikował m.in. w następujących pismach i serwisach internetowych: „Glissando”, „Ruch Muzyczny”, „Jazz Forum”, „Twój Blues”, „Magazyn Gitarzysta”, „Top Drummer”, „Pismo folkowe”, „Kultura Enter”, „Independent”, „Jazzarium”, „Diapazon”, „K-Magazine”, „Magazyn O.pl”. W centrum jego zainteresowań znajduje się jazz i muzyka improwizowana.
Miłosz Markiewicz – historyk sztuki i kulturoznawca, sekretarz literacki Teatru Śląskiego im. St. Wyspiańskiego w Katowicach, doktorant w Zakładzie Estetyki i Antropologii Przestrzeni Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Szczególne miejsce w jego zainteresowaniach naukowych zajmują związki literatury i filozofii, redefinicja wspólnoty w perspektywie posthumanizmu (przede wszystkim związki etyki i estetyki), krytyka wizualności, a także ekokrytyczne studia nad literaturą.
Rafał Mazur –doktor filozofii (UJ) oraz muzyk. W pracy filozoficznej prowadzi badania nad improwizacją jako modelem działania spontanicznego i kreatywnego oraz bada chiński system myślenia i poznawcze praktyki dźwiękowe. Od 20 lat zajmuje się swobodną/spontaniczną improwizacją w muzyce. Twórca koncepcji sound oriented improvisation, czyli spontanicznej aktywności dźwiękowej, oraz dao of improvisation – warsztatów doskonalenia zdolności improwizatorskich przy użyciu strategii działania i metod pracy z umysłem wykorzystywanych w chińskich sztukach walki. Autor wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych poświęconych filozofii chińskiej, filozofii improwizacji oraz sztuce improwizowanej. Autor książki Wielki Dźwięk nie brzmi. Daoistyczna praktyka dźwiękowa w kontekście wybranych nurtów współczesnej sztuki i filozofii.
Agnieszka Tes – historyczka sztuki i malarka. Opublikowała kilkadziesiąt tekstów poświęconych wybranym zjawiskom i postaciom sztuki XX i XXI wieku m.in. w pismach: „Glissando”, „Ethos”, „Fragile”, „Wiadmości ASP”, „Głos Plastyków”, „Perspektywy Kultury”. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje na związkach malarstwa abstrakcyjnego z duchowością, ale ceni i stara się rozpoznawać różnorodne, autentyczne i wartościowe przejawy twórczości. Bliska jest jej postawa krytyczna wobec aktualnego tzw. artworld, zarazem wciąż afirmuje wagę sztuki, muzyki i klasycznie pojmowanej humanistyki w życiu. Kontynuuje studia doktoranckie w zakresie kulturoznawstwa.
RADA PROGRAMOWA:
prof. dr hab. Wojciech Ligęza
prof. dr hab. Grażyna Stachówna
prof. dr hab. Beata Szymańska-Aleksandrowicz
dr hab. Ewa Wójtowicz
dr Monika Barwińska-Moll
Magdalena Jankosz
WSPÓŁPRACOWNICY:
Anna Al-Araj
Dariusz Brzostek
Aleksandra Byrska
Michał Górczyński
Ramona Smieszek
Piotr Tkacz
W latach 2008-2017 „Fragile” redagowali także:
Janusz Paluch – inicjator założenia pisma kulturalnego „Fragile”
Aleksandra Byrska
Magdalena Gałkowska
Marek Górka
Agnieszka Kwiecień
Agnieszka Marek
Rafał Mazur
Klaudia Muca
Radosław Palonka
Krzysztof Siatka
Miłosz Stelmach
Agata Świerzowska
Urszula Tes
Amelia Wichowicz
Artur Zaborski
Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie!