FOLK nr 2 (16) 2012
Numer dostępny w wersji online:
Literatura
Zaklinanie czasu. W rytm „Oberków do końca świata” – Małgorzata Lebda
Strzygoń i strzyga w kulturze tradycyjnej i popularnej – Roksana Sitniewska
„Z gołą głową i boso”. O dziewczynce z zapałkami w poezji Andrzeja Sosnowskiego – Agnieszka Jeżyk
Sztuka
Folk design – Agata Antonowicz-Tamm
Gra w „ludowe”: Bogusław Bachorczyk – Agnieszka Jankowska-Marzec
Czym jest Tate Modern dla Damiena Hirsta – Agnieszka Kwiecień
FOLK – reaktywacja czy reanimacja? – Elżbieta Prokopowicz
True Apokalipsa – Ewelina Jarosz
Jan Bujnowski Super Wieś – Patrycja Cembrzyńska
Muzyka
Nasz folk, czyli co jest polo? – Dariusz Brzostek
Etnowyprzedaż? World music, hybrydyzacja i Murzynek Bambo – Anna Nacher
Druga ścieżka. Wywiad z Jackiem Hałasem – Piotr Tkacz
Rozważania niedoskonałe o inspiracjach ludowych i etnicznych w muzyce – Bogusław Tondera
Jugosłowiańscy Meksykanie. Krótka historia muzyki Yu-Mex – Magdalena Nowicka Chomsk
Duch podróży. Wywiad ze Scotią Gilroy – Bogusław Tondera
„Tego nie da się zrobić!”. Jazz i folk w Polsce – Tomasz Gregorczyk
Formy – naturalna multimedialność (8). Partytury codzienności – Michał Górczyński
Teatr
Ludowe czucie i wiara w balladach Adama Mickiewicza i spektaklu Karela Brožka – Magdalena Czerny
Film
Krew to życie. Krótki przegląd historii wampira w Polsce i nie-Polsce – Marta Kolorz
„Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek” – wiejski pleban w kilku filmowych odsłonach – Monika Sadowska
Kino autentycznych emocji. Folkowe filmy Tony’ego Gatlifa – Amelia Wichowicz
Antropologia
Wiedza uprzednia. Rozmowa z Michałem Januszkiewiczem – Krystian Lurka
Fizyka kwantowa to folk – Beniamin Bukowski