I OGÓLNOPOLSKI KONGRES INSTYTUCJI KULTURY „Quo vadis kulturo?”

0
113

I Ogólnopolski Kongres Instytucji Kultury Kraków, 14 grudnia 2012 r. to największe i najważniejsze wydarzenie dla instytucji kultury. Kongres ma przede wszystkim przedstawić zagadnienia na temat:

  • Aspektów prawnych rozpowszechniania zbiorów – tym razem o tym co wolno rozpowszechniać?
  • Zamówień publicznych po rewolucyjnych zmianach
  • Sponsoringu i PR  w instytucjach kultury – czyli praktyczne podpowiedzi jak znaleźć sponsora

Dlaczego warto tu być?

Kongres Instytucji Kultury to najnowsza inicjatywa Fundacji Wirtualna Kultura. Doświadczenia z dotychczasowych Konferencji oraz szkoleń zaowocowały pomysłem na stworzenie Kongresu, podczas którego ludzie kultury będą mogli, w jednym miejscu, w ciągu dwóch dni, uczestniczyć w arcyciekawych wykładach i panelach, przeznaczonych tylko dla „kultury”. Kongres to „kulturalna pigułka” dla wszystkich, którzy poszukują wiedzy na tematy żywotne dla kultury.

  • Interesujące wykłady
  • Prelegenci – tylko praktycy
  • Intrygujące Case studies
  • Rozmowy w kuluarach i wymiana doświadczeń.

Kongres odbywa się w urzekającym Mieście Królów Polskich,  miejscu gdzie zaczarowana dorożka, Piwnicą pod Baranimi, Wawel oraz setki mniejszych i większych teatrów, muzeów, domów kultury tworzą wspaniałą atmosferę kulturalnej stolicy Polski.   Zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu jest uroczysta kolacja w jednaj z najlepszych Restauracji w Krakowie.

W dniu rozpoczynającym Kongres od rana – przy świeżo parzonej kawie i cudownie pachnących, wiedeńskich, kruchych ciasteczkach – podejmiemy próbę ukazania praktycznego zastosowania prawa, podatków, oraz strategii w instytucji kultury. Pokażemy nie tylko „kruczki prawne” i „luki prawne” w ustawach, podpowiemy czego należy unikać, wskażemy jakie działania są nielegalne i powiemy jak znaleźć sponsora, jak prowadzić działalność instytucji kultury po rewolucyjnych zmianach i jak zainteresować media imprezą kulturalną. 100 % praktyki i 100 % satysfakcji z udziału w niepowtarzalnym wydarzeniu jakim jest Kongres Instytucji Kultury.

 PROGRAM

9.30  Rejestracja i poranna, świeżo parzona kawa oraz wiedeńskie, kruche ciasteczka
10.00 – 12.15 E-kultura czyli kultura on-line w aspekcie prawnym – co wolno a co jest zakazane?

  • Digitalizacja zbiorów – aspekt prawny legalności działań
  • Jakie zbiory w instytucji kultury  (poza XIX- wiecznymi) można digitalizować?
  • Wirtualne wycieczki – czy są zakazane?
  • Wirtualne katalogi i wydawnictwa, cyfrowe encyklopedie i atlasy – aspekty prawne ich rozpowszechniania
  • „Starych fotografii czar” – słów kilka o umieszczaniu fotografii stworzonych do 1994 r. („kruczki prawne” w ustawie)
  •  „Licencje edukacyjne” on-line – czy można je wykorzystać?
  • Działa osierocone – czy można je umieszczać w cyfrowych zbiorach? Co zrobić z takimi dziełami by pokazać je publiczności?

 

12.15  Lunch
13.15-14.00 Sponsoring ach sponsoring – czyli praktyczne podpowiedzi jak znaleźć mecenasa instytucji kultury

  • Kto może być sponsorem instytucji kultury?
  • Na co należy uważać przy wyborze sponsora?

Na czym zależy sponsorowi – jak przekonać go do sponsoringu?

 

14.00- 14.30 Zamówienia publiczne w instytucji kultury – „kruczki prawne”, które trzeba znać

  • Instytucje kultury i ich specyfika w kontekście zamówień publicznych
  • Prace artystyczne i twórcze – zamówienia z wolnej ręki
  • Usługi kulturalne i ich nie priorytetowość w zamówieniach publicznych – uproszczone procedury, udogodnienia procedury, zagrożenia i niebezpieczeństwa
  • Prace projektowe i procedura konkursowa
  • Mityczne 14.000 euro – co się z tym wiąże?
  • Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w kulturze – step by step
  • Umowy w zamówieniach publicznych – na co zwracać uwagę

 

14.30-15.15 Jak zainteresować media, jak przebić się w mediach – praktyczne podpowiedzi, case studies

  • Czy kultura się „sprzedaje” w mediach – atrakcyjność wydarzeń kulturalnych
  • Co interesuje media i jak wywołać zainteresowanie – „sztuczki magiczne” i praktyczne podpowiedzi

 

15.00-15.15 Przerwa kawowa
15.15 – 16.00 Nietypowe akcje kulturalno – edukacyjne – pop kultura czy  konieczność?

  • Internet i kultura – jak przyciągnąć młodych do instytucji kulutyr?
  • Nie tylko Internet…..

 

16.00- 16.45 Rewolucja w kulturze” – ustawa o prowadzeniu działalności kulturalnej i efekty jej nowelizacji

  • Jak działać i nie zwariować?
  • Menadżer w instytucji kultury
  • Prawo pracy w kulturze
  • Podział instytucji kultury i konsekwencje z tego wynikające
  • Organizator instytucji kultury po nowelizacji ustawy – prawa i obowiązki po zmianach

 

16.45 – 17.30 Kulturalna obsługa klienta czyli savoir vivre w instytucji kultury

  • Jak Cię widzą, tak Cię piszą – o czym należy pamiętać?
  • Niekulturalny widz/słuchacz czy czytelnik – jak z nim postępować?
  • Jak rozmawiać i jak słuchać – czyli słów kilka o komunikacji doskonałej

 

17.30

Oficjalne Zakończenie I Kongresu Instytucji Kultury

19.00 – 21.00

Uroczysta Kolacja Kongresowa

 

Cena za udział w Kongresie:

Do dnia 30 października – 420 zł brutto

Po 30 października – 480 zł brutto

Udział w uroczystej kolacji kongresowej – 95 zł brutto

 

Uroczysta kolacja kongresowa odbędzie się w Restauracji Wierzynek w Krakowie.

 

Dodaj odpowiedź