PATOS nr 2 (12) 2011
Numer dostępny w wersji online:
Entrée
Patos. Czy jeszcze ma prawo istnienia? – Marek Karwala
Literatura
Patos a kultura masowa, czyli sentymentalny pop Briana Pattena – Wit Pietrzak
„Patos jest dla dyletantów, życie dla myślących”. Anny Kajtochowej socjologia literatury – Anna Kapusta
W poszukiwaniu utraconego patosu – Marco Bruno
Kilka uwag o patosie na marginesie współczesnej poezji polskiej – Michał Piętniewicz
Stan wojenny bez patosu? O powieści „ipeenowsko niepoprawnej” Jarosława Maślanka – Barbara Serwatka
To zatem się budzi, kiedy zaśnie rozum? O czarnych obrazach w Saturnie Jacka Dehnela – Jolanta Prochowicz
Ściana – Dino Buzzati, przeł. Agata Przybylska
Rozstrzygnięcie konkursu „Różne Oblicza Patosu”
XIX OKP „Dać Świadectwo” 2011: Bogumiła Jęcek
Sztuka
Warunki brzegowe – Marta Lisok
Symbolika światła według Gerharda Richtera – Krzysztof Siatka
Tęsknota za nieistniejącą przeszłością, która z perspektywy nie wydaje się utopią. Szlachcic Anny Senkary – Agnieszka Kwiecień
Na ruchliwym skrzyżowaniu historii – Zuzanna Sokołowska
Cielesny łup filozofii – Greta Julianna Wierzbińska
Muzyka
Patos hałasu i etos milczenia. Retoryka (swobodnej) improwizacji – Dariusz Brzostek
Nieruchoma podróż na wyżyny słuchania – Piotr Tkacz
„I hate Pink Floyd”, czyli o patosie w muzyce rockowej – Mariusz Gradowski
Formy – naturalna multimedialność (4): Instrument i ruch – Michał Górczyński
Teatr
W pętach patosu i pokrewieństwa. Persowie Ajschylosa w reżyserii Dimitera Gotscheffa w świetle rozważań Judith Butler – Grzegorz Stępniak
Jak opowiadać? Efekt patosu a historie wojenne – Agnieszka Marek
O śmierci bez przesady. Klucznik Myśliwskiego i Marczewskiego jako odarta ze wzniosłości mogiła 1945 roku – Artur Zaborski
Film
Koniec patosu – Łukasz Orbitowski
Archeologia, antropologia
Rytuały ofiarne w Mezoameryce. Eskalacja przemocy czy przejaw patosu? – Ewa Borsukiewicz
Prosto w twarz – Dorota Szelezińska