Kraków, 13.06.2013 – II Ogólnopolski Kongres Instytucji Kultury „Kulturalne” pieniądze czyli …. Kulturo mów mi sponsorze, mów mi mecenasie!

0
650

 

II Kongres Instytucji Kultury jest kontynuacją działań Fundacji Wirtualna Kultura mającej na celu propagowania nowoczesnych form rozwoju w dziedzinie szeroko pojętej kultury, a także wymiany doświadczeń pomiędzy instytucjami zajmującymi się na co dzień tymi zagadnieniami.

W jednym miejscu, w jednym czasie interesujące wykłady, prezentowane przez specjalistów z dziedziny sponsoringu, fundraisingu, wnioskowania o granty i pozyskiwania mecenatów dla działań kulturalnych.

http://kongresinstytucjikultury.com.pl/

 

Program

 

 

9.30 Rejestracja i poranna, świeżo parzona kawa oraz wiedeńskie, kruche ciasteczka i chrupiące francuskie rogaliki
10.00-10.45 Jak to naprawdę jest z tymi grantami na kulturę, czyli jak pisać wnioski

  • Jak się prawidłowo ubiegać o grant – czyli zanalizuj zanim wystartujesz
  • Wymogi formalne, jakie trzeba spełnić
  • Uczmy się na błędach … ale innych – najczęściej popełniane pomyłki i potknięcia we wnioskach
  • Wszystko co warto wiedzieć o środkach na kulturę na lata 2014-2020

    Anna Hieropolitańska – Polski Punkt Kontaktowy ds. Kultury

10.45-11.30
Masz pomysł na projekt kulturalny, ale jak go sfinansować, gdzie szukać środków? Czyli co poza Ministerstwem Kultury

  • Najtrudniejszy pierwszy krok – gdzie szukać środków?
  • Metody, które na pewno się nie sprawdzą – czyli czego nie robić bo i tak nie przyniesie efektów
  • Wydatki samorządu terytorialnego – kogo o nie pytać?
  • Środki z funduszy zagranicznych – tylko jak je znaleźć?
  • Środki z Unii Europejskiej

    Anna Salomea Kubica – Kontrasty Kultury

11.30-12.15 Zdobyć sponsora: sztuka czy dramat?

  • Czego nie robić w żadnym wypadku – czyli jak „spalić” kontakt do sponsora zanim jeszcze zaczęliśmy działać
  • Dlaczego inni mają sponsora a ja nie? – praktyczne podpowiedzi dla wszystkich, którym się nie udaje
  • O czym muszę wiedzieć zanim zacznę szukać sponsora – pomyśl, przemyśl, ustal strategię i dopiero później działaj
  • Czego sponsorzy nie lubią, czego nie znoszą i czego unikają – najczęściej popełniane błędy w relacjach ze sponsorem

    Monika Wiejaczka – Dyrektor Nowohuckiego Centrum Kultury

12.15-13.00
Sposoby pozyskiwania sponsorów – sprawdzone i skuteczne porady

  • Kompendium wiedzy na temat tworzenia oferty sponsorskiej – czyli co przyciąga sponsorów a co odstrasza
  • Jak dotrzeć z ofertą sponsorską do właściwej osoby? Oto jest pytanie!
  • „Wyrzucony drzwiami, wchodzę oknem” – jak to zrobić, by sponsor miał wrażenie, że sam nas zaprosił
  • „Nie od razu Kraków zbudowano” – dlaczego trzeba o tym pamiętać poszukując sponsorów?
  • „The winner is ….. pomysł”. Najbardziej nietypowe sposoby zdobycia sponsorów przez instytucji kultury – ucz się od najlepszych!

    Monika Wiejaczka – Dyrektor Nowohuckiego Centrum Kultury

13.00-13.45
Lunch
13.45-14.30
Fundraising – właściwy kierunek finansowania kultury?

  • Co to jest fundraising i czy jest legalny
  • Czy w kulturze fundraising się sprawdza?
  • Jak znaleźć dobrego fundraisera i ile to kosztuje?
  • Nieoszlifowane diamenty – przegląd własnej kadry pod kątem fundraisingu
  • Czego należy unikając podpisując umowę z fundraiserem, na co zwrócić uwagę?

    Robert Kawałko – założyciel i wieloletni Prezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu, aktualnie Wiceprezes PSF i Prezes Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu

14.30-15.15 Legalne formy sponsoringu, czym różni się sponsoring od mecenatu i jakie z tego wynikają konsekwencje?

  • Mecenas a sponsor – wyjaśnienie różnic
  • Umowa sponsorska – tylko od czego zacząć?
  • Czego unikać w umowach, na jakie treści zwracać uwagę?
  • Jak czytać umowę sponsorską nie będąc prawnikiem – czyli co jest zawarte „między wierszami”
  • Nigdy więcej sponsoringu! – czyli dlaczego źle napisana umowa może nam przynieść straty

    mec. Monika Brzozowska – Kancelaria PDB legal

15.15-15.30 Przerwa kawowa
15.30-16.15
Firma mecenasem polskiej kultury i sztuki – czy to zobowiązuje?

  • Dlaczego chcemy sponsorować kultury?
  • Jak nas przekonać do swojej oferty?
  • Co zyskujemy – jako firma – sponsorując kultury?
  • Dawid i Goliat czyli czy małe instytucje kultury mogą być sponsorowane przez giganta?
16.15-17.00 „Mam sponsora, o już nie mam” – czyli jak utrzymać sponsora na dłużej

  • Jak zbudować długofalową współpracę – o czym musisz wiedzieć
  • Jak utrzymać partnerskie relacje ze sponsorem dłużej niż przez jedno wydarzenie
  • Dlaczego warto mieć „wiernych” sponsorów i dlaczego warto o to zabiegać?
17.00-17.15 Oficjalne Zakończenie II Kongresu Instytucji Kultury
19.00-21.00 Uroczysta Kolacja Kongresowa

Cena:
Oficjalna cena Kongresu – 590 zł brutto bez kolacji + 95 kolacja
OFERTA SPECJALNA Do 13 maja299 zł brutto + 95 kolacja

Formularz rejestracyjny: http://kongresinstytucjikultury.com.pl/index.php/rejestracja

Uroczysta kolacja kongresowa odbędzie się w Restauracji Wierzynek w Krakowie.

 

 

 

  ')}

Dodaj odpowiedź