CYBERARTYWIZM nr 2 (20) 2013

0
1298

Numer dostępny w wersji online:

 

Niepozorny impet. Nanoaktywizm w kulturze partycypacji – wobec teorii i praktyki – Ewa Wójtowicz

Nagłość i emergencja. Przełamywanie lokalności „samego ciała” a transformacyjna skuteczność człowieka wobec historii – Ewa Łukaszyk

Tożsamość diasporyczna a koncepcja człowieka „fragmentarycznego” – Monika Miczka-Pajestka

Postmedialność i software – Piotr Celiński

 

Sztuka

Metacyfrowość. Sztuka i literatura „po Internecie” – Urszula Pawlicka

Otwarte, ważne pytania. Pioneering Values. WRO 2013 – Krzysztof Siatka

Cyberpornart – Tomasz Sikora

Moda o kulturze. Miesiąc Fotografii w Krakowie – Anna Maziuk

Między realem a wirtualem, czyli kilka słów o (nie tylko) dialogowej naturze memów internetowych –

Barbara Wolek-Kocur

Od Hakima Baya i graffiti do Waltera Banjamina i Pasażu małp – Michał Hyjek

Odzywaj się i giń. Ciało, słowo i sieć z Arabską Wiosną w tle – Mariusz Pisarski

Marzenie o uwolnionym ciele – Marta Lisok – * tylko w Internecie

 

Literatura

Leszek Onak

Kompendia jako przykład prywatyzacji obiegów. Garść uwag o sieciowych instytucjach życia literackiego – Maciej Maryl

Zmiana nośnika czy zmiana systemu? O dwóch manifestach, jednej rewolucji i cyberpoezji – Grzegorz Jędrek

 

Muzyka

„No share = ban”. Muzyka w cyberświecie. Zapiski użytkownika Internetu – Piotr Tkacz

Formy – naturalna multimedialność (12): IFAME – Internetowy Festiwal Alternatywnych Metod Edukacyjnych – Michał Górczyński

Afrofuturyzm – od analogowej wyobraźni do cyfrowego oporu – Dariusz Brzostek

 

Teatr

Wirtualnie Twoja? Transgenderowe gry Kate Bornstein w cyberprzestrzeni i nie tylko – Grzegorz Stępniak

Uwielbiam bezużyteczną wiedzę. Internetowe strategie oporu i ich perfumatywna siła– Agnieszka Marek

 

Film

Wszyscy jesteśmy producentami. Crowdfunding i kino niezależne – Miłosz Stelmach

 

Antropologia

Laughtivism – śmiech w działaniach (cyber)aktywistów – Agnieszka Dytman-Stasieńko

Maszerujący przez Europę, maszerujący on-line – Jakub Wydrzyński

Piękno, prawda, dobro. Wartość gry – Mateusz Curyło

Bioshock: Infinite. Gra komputerowa jako komentarz polityczny i arena walki ideologicznej – Maciej Kozłowski

 

Projekt okładki: Jakub Woynarowski ')}

Dodaj odpowiedź